loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات سیاسی بهلول با نگاهی به قیام مسجد گوهرشاد

کنگره بزرگداشت علامه محمدتقی بهلول 1

5 (2)

ناشر آرما

گردآورنده کتاب احمد مقیمی

راوی کتاب محمدتقی بهلول

تعداد صفحات : 360

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جلد نخست از سری کتاب های منتشره کنگره بزرگداشت علامه «محدتقی بهلول» گزیده ای از خاطرات سیاسی محمدتقی بهلول، با نگاهی به قیام مسجد گوهرشاد در شش فصل و با عنوان های: بیداری؛ قیام؛ هجرت؛ اسارت؛ تبعید و بازگشت، به قلم نثر در آمده است.

کتاب خاطرات سیاسی بهلول با نگاهی به قیام مسجد گوهرشاد، به روایت محمدتقی بهلول است و توسط احمد مقیمی گردآوری شده و در انتشارات آرما منتشر شده است. بهلول گنابادی از نقش آفرینان قیام مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی است. او پس از این واقعه سال اسارت و شش سال تبعید را در افغانستان و پس از آن پنج سال تبعید در مصر و عراق را تحمل می کند و سپس به وطن باز می گردد. حضور هشت ساله در دفاع مقدس در جای جای جبهه های نبرد، سندی دیگر برای اثبات روحیه ظلم ستیزی او به شمار می رفت. او اهل ذوق و ادب بود و بیش از بیست هزاز بیت شعر سروده است. این عالم عارف و زاهدِ مجاهد، پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه خدا در 7 مرداد 1384 درگذشت.

تلگراف که به تهران کرده بود این بود: بهلول نامی در مسجد گوهرشاد بر ضد حکومت قیام کرده، تکلیف چیست؟جواب اول صبح جمعه با این عبارت رسید: بهلول کیست؟ مسجد چیست؟ آتش بار.امروز باید پهلوی از جهنم تماشا کند که بهلول که بود و مسجد چه بود و استعمال آتش بار چه نتیجه ای داد؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما