loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب الحج - الجزء الثانی

تقریر ابحاث فقیه اهل البیت آیت الله العظمی الحاج السید محمد المحقق الداماد (ره)

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

تحقیق و تنظیم کتاب حسین آزادی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 816

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99973 10003022
271,000 257,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

علم شریف فقه که از متن دین تجلی کرده، به اراده و اهتمام صاحبان شریعت، یعنی رسول اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) ارائه و بیان شده است و فقهای بزرگ در طول تاریخ، در جهت تبیین، تعلیل و ارائه آن به جامعه انسانی اهتمام ورزیده‌اند.

حج که از مهمترین ارکان عبادات اسلامی است، عبادت مستقلی است که مناسک ویژه‌ای دارد. از آنجا که این سفر معنوی با عبودیت و بندگی همراه است، بزرگانی از علمای دین، فلاسفه و عرفا ابعاد و جوانب آن را بیان کردند؛ اما فقها با کوشش تمام، مناسک و اعمال حج را براساس قواعد اصولی و فقهی بیان کردند تا اعمال معتمران و حج‌گزاران با ضوابط شرعی مطابق گردد.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) با حضور جدّی در مباحث فقهی حضرت آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد (ره)، تقریراتی بر مباحث فقهی ایشان از جمله مبحث حج نگاشته‌اند؛ ثمره این تلاش مجموعه ارزشمند «کتاب الحج» در چهار مجلد است که مباحثی چون: حَجةالاسلام، نیابت، اقسام حج، مواقیت و اقسام آن، احرام و احکام آن، وقوف به عرفات و احکام آن اعمال منی، طواف، سعی، احکام مربوط به مراجعت به منی (بیتوته رمی جمرات)، لواحق و... را به علاقه‌مندان بحث‌های فقهی ارائه می‌کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما