loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «نسیم هدایت»؛ رهنمود بزرگان به طلاب جوان

کتاب نسیم هدایت به قلم علی وافی از سوی انتشارات شفق منتشر شده است. کتاب نسیم هدایت شامل چهل بخش است که در هر بخش یک سؤال و سپس پاسخ حضرات آیات مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و مصباح یزدی آورده شده و در ادامه برای استفاده بیشتر، گزیده ای از کلام بزرگان در رابطه با همان سؤال تحت عنوان پیوست ها در پایان بخش آمده است.

مؤلف در بخش پیوست از مطالب آیت الله استادی، آیت الله خرازی و همچنین از مطالبی به نقل از امام خمینی، مقام معظم رهبری، آیت الله بهجت، آیت الله مجتهدی، علامه طباطبایی و دیگر بزرگان بهره برده است.

از آن جا که بیانات مقام معظم رهبری، در جمع روحانیون و طلاب، حاوی نکات مهمی در ابعاد گوناگون حوزه و حوزیان بود، با عنوان حسن مطلع در آغاز کتاب آورده شده است.

بزرگانی چون حضرت آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله ابراهیم امینی، آیت الله محمد یزدی، آیت الله رضا استادی، آیت الله سید احمد خاتمی، حجت السلام والمسلمین سید محمد رضا طباطبایی و حجت السلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی از این کتاب تمجید کرده و مطالبی در تعریف آن مرقوم داشته اند که در مقدمه کتاب آمده است.

در عناوین این کتاب می خوانید: «اغتنام از فرصت ها»، «جایگاه فقاهت»، «مدرک گرایی»، «فلسفه روحانیت»، «شکر نعمت طلبگی»، «دوره های تخصصی»، «برنامه ریزی صحیح»، «اتلاف وقت»، «انتخاب استاد»، «بهره وری از استاد»، «معاشرت و دوستی»، «شرایط هم مباحثه و هم حجره»، «شناسایی و ارتباط با الگو»، «حضور با نشاط در جلسات درس»، «تداوم تلاش»، «ماندگاری آموخته ها»، «عوامل تقویت حافظه»، «علل و عوامل فراموشی»، «دوری از لغزش گاه ها»، «انس با قرآن و حدیث»، «اهمیت دعا و توسل»، «تقید به انجام مستحبات»، «خودسازی و تهذیب نفس»، «تفکر و تدبر»، «خطایابی افکار»، «مرز تفکر و توهم»، «زمان مناسب برای تبلیغ»، «واکنش در برابر موفقیت یا شکست»، «تکبر و تفاخر»، «عجب و خودپسندی»، «شوخی و مزاح ،آری یا نه»، «کتمان اسرار و راز داری»، «حدود افشای اسرار»، «آراستگی ظاهر»، «زمان و شرایط ازدواج»، «در خانه و خانواده»، «برخوردهای اجتماعی»، «کار در کنار تحصیل»، «زی طلبگی» و «حسن ختام».

در بخشی از این کتاب به نقل از امام خمینی آمده است: «...شمایی که به اسم هدایت بین مردم می روید، غیر عامه مردم است وضعتان، غیر وضع عامه مردم است. شمایی که برای هدایت می روید شما رسول از طرف اسلام هستید، رسولِ رسول خدا هستید. باید بفهمید که در این رسالت چه باید بکنید، این کارهایی که بنا دارید بکنید آیا به اسم رب است؟...

... با اسم خدا حرکت کنید و با اسم خدا هدایت کنید و با اسم خدا ترویج کنید و با اسم خدا انحراف را مستقیم کنید. اگر دیدید آنجا می خواهد نفس اماره بگوید که حالا این آقا که اینجا مدتی بوده است و عنوانی دارد و بخواهید عنوانش را یک وقت خدای نخواسته از دستش بگیرید، بدانید که این الهی نیست، این شیطانی است. بخواهید مقابل یک اهل علمی که آن جا هست، بایستید و بشکنید خدای نخواسته حیثیت او را، بدانید که انسانی نیست و این الهی نیست، شیطانی است.»

کتاب نسیم هدایت به قلم علی وافی در سال 1390 با شمارگان 1500 نسخه در 592 صفحه با قیمت 12000 تومان به همت انتشارات شفق منتشر شده است.

سه‌شنبه 27 دی 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط