خبر

    ایران در هجوم دیمنتورها، منتشر شد

    کتاب ایران در هجوم دیمنتورها؛ تاملاتی در تمایز عدالتخواهی با مازوخیسم و آنارشیسم به قلم وحید جلیلی است که از سوی نشر شهید کاظمی چاپ و روانه بازار شد.

    کتاب ایران در هجوم دیمنتورها؛ تاملاتی در تمایز عدالتخواهی با مازوخیسم و آنارشیسم به قلم وحید جلیلی در پنج گفتار تدوین شده و ناظر به یک وضع روان‌شناختی در ایران امروز است که از سلطنت‌طلب تا حزب‌اللهی را گرفتار کرده و اگر چاره نشود بسیاری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های کم‌نظیر تاریخی را از دسترس جامعه ایران دور خواهد کرد. آن‌ها که دنیا را دیده‌اند می‌دانند جمهوری اسلامی در دهه پنجم حیاتش از هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای در جهان عقب نیست و از بسیاری‌شان از حیث گسترش برخورداری‌های عمومی پیش‌تر است.

    فضای رسانه

    اما فضای رسانه‌ای ایران ترکیبی از دو آینه مقعر و مُحدب است که یکی بیرون از ایران را «بهشت» و دیگری داخل ایران را جهنم» توصیف می‌کند. غرب‌پرست‌ها با نگاه عمیقاً ایدئولوژیک خود آینه‌گردان این فضای رسانه‌ای‌اند و مراقب که مبادا ایرانیان در وطن خویش کوچک‌ترین نقطه روشنی بیابند یا گمان برند که بر دامن کبریای یوتوپیای اروپایی و آمریکایی گردی ممکن است نشسته باشد. جماعتی را در این مجموعه «دیمنتور» نامیده‌ام. وامی از یک درام انگلیسی که میلیاردها نفر با نام «هری پاتر» می‌شناسندش. دیمنتورهای ایرانی؛ ماسک‌های متفاوتی به چهره زده‌اند.

    در بخشی از کتاب ایران در هجوم دیمنتورها آمده است: «برخی پیشانی‌های ورقلمبیده و انگشترهای عقیق و تسبیح‌های شاه‌مقصود دارند و گروهی کراوات‌های خال‌خال و راه‌راه یا تتوهای سبز و بنفش؛ اما به رغم تیپ‌های متنوعشان، شخصیت‌های یکسان و روحیه‌های مشترکی دارند که روان‌شناس‌ها از آن به سادیسم و مازوخیسم تعبیر می‌کنند.

    بماند که بخش مهمی از دیمنتورها را همین جماعت سایکولوژیست تشکیل می‌دهند، البته در کنار دیمنتورهای سوسیولوژیست و ارتیست و... . ماجرا البته به نخبگان و سلبریتی‌ها محدود نمی‌شود و در فرهنگ عمومی و توده‌ها هم نفوذ کرده است.»

    پیشنهاد کتاب ایران در هجوم دیمنتورها

    کتاب ایران در هجوم دیمنتورها، با موضوع تاملاتی در تمایز عدالتخواهی با مازوخیسم و آنارشیسم است و به قلم وحید جلیلی نوشته شده است. این کتاب با 168صفحه، توسط نشر شهید کاظمی منتشر شده است. علاقه مندان می توانند کتاب ایران در هجوم دیمنتورها: تاملاتی در تمایز عدالتخواهی با مازوخیسم و آنارشیسم، را از طریق سایت پاتوق کتاب فردا خریداری کنند.

    برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام