خبر

    کتاب زندگی و مبارزات آیت‌الله مشکینی از چاپ درآمد

    زندگی و مبارزات آیت‌الله مشکینی به همراه اسناد ساواک درباره ایشان در قالب یک کتاب منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «زندگی و مبارزات» آیت‌الله مشکینی که با تدوین علی درازی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده در 9 فصل مجزا به بررسی سوابق مبارزاتی و سیاسی، زندگی و خصوصویات اخلاقی و نیز آراء و اندیشه‌های عضو فقید مجلس خبرگان رهبری پرداخته است.

    با وجود اینکه پیش از این کتاب و همزمان با رحلت آیت‌الله مشکینی چند اثر درباره زندگی و شخصیت وی تالیف شد، اما علی درازی در این کتاب به دلیل بهره‌گیری و روایت خاطراتی از شخصیت‌ها و علمای بزرگ درباره آیت‌الله مشکینی نسبت به سایر آثار منتشر شده در این زمینه موفق‌تر عمل کرده است.

    این کتاب که نگارش و ویرایش آن از ابتدای سال 88 آغاز شده است در فصل نخست خود به بررسی پیشینه خانوادگی و زندگی آیت‌الله مشکینی از تولد تا ازدواج می‌پردازد. زندگی علمی و تحصیلات و تدریس در حوزه علمیه قم و تالیفات ایشان موضوع دومین فصل از این کتاب است که در ادامه و در فصل سوم به مرور اندیشه‌های بارز فکری و عقیدتی آیت‌الله مشکینی ختم می‌شود.

    این کتاب در بخش چهارم از خود به مرور خصوصیات اخلاقی و رفتاری ایشان می‌پردازد و در فصل پنجم فعالیت‌های اجتمای او را مورد بررسی و توجه قرار می‌دهد.

    مروری بر فعالیت‌های مبارزاتی در زمان طاغوت، مسئولیت‌های پذیرفته شده در سال‌های پس از انقلاب و ماجرای رحلت و پیام مقام معظم رهبری در این زمینه نیز در فصول ششم تا هشتم این کتاب درج شده است و در آخرین فصل نیز نویسنده به مرور زندگینامه شخصیت‌ها و افرادی می‌پردازد که به نوعی در کتاب از آنها یاد شده است.

    در بخشی از این کتاب و به نقل از مرحوم آیت الله مشکینی در یکی از جلسات درس اخلاق ایشان آمده است:

     دوستان عزیز! شما را به خدا گاهگاهی با نفس خود و با خود خلوت کنید و از همه دنیا ببرید و نظری و عینک دقیقی بزنید و به روحت و بر کتاب روحت مطالعه کنید، خطاهای باطل زیاد نوشته، پدر نوشته، مادر نوشته، محیط نوشته، استاد نوشته، شاگرد نوشته، رفیق نوشته، خط‌های باطل در کتاب روحتان زیاد نوشته شده و شما مکلفید آنها را پاک کنید و جایش صحیح بنگارید.

    کتاب «زندگی و مبارزات» آیت‌الله مشکینی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در 582 صفحه و با قیمت 19 هزار تومان منتشر شده است.

    برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام