خبر

    حق نشر کتاب «پهلوان پهلوانان» به کره جنوبی فروخته شد

    حق نشر کتاب «پهلوان پهلوانان» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کشور کره جنوبی فروخته شد.

    به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از ناشران کره جنوبی با عنوان «Daekyo Co., Ltd» حق نشر کتاب «پهلوان پهلوانان» به تصویرگری «علی‌اکبر صادقی» را خریداری کرد.

    بر همین اساس، خرید کتاب «پهلوان پهلوانان» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پی طرحی با عنوان چاپ «افسانه‌های ملل» انجام گرفته و قرار است افسانه‌های 50 کشور جهان در قالب مجموعه‌ای توسط این ناشر در 3 هزار نسخه منتشر شود.

    تاکنون سه بار حق نشر این کتاب به ناشران کره‌ای فروخته شده است؛ نخستین بار در سال 1983 به انتشارات «Omungak» فروخته شد و پس از آن در سال 2010 حق نشر آن برای تولید انیمیشن به شرکت«aum Foundation» واگذار شده است.

    کتاب «پهلوان پهلوانان» در سال 1349 توسط انتشارات کانون تهیه، تنظیم و منتشر و در سال 52 تجدید چاپ شد و تاکنون 25 هزار نسخه از آن در ایران به چاپ رسیده است.

    این کتاب علاوه بر دریافت موفقیت‌هایی در بازار داخلی، در عرصه بین‌ا‌لمللی نیز جوایزی همچون جایزه اول مسابقه تصویرگری Noma  ژاپن را در سال 1987 به خود اختصاص داده است.

    داستان این کتاب در مورد پهلوان شهیر ایرانی پوریای ولی است که صدها سال پیش در یکی از شهرهای خراسان زندگی می‌کرد. داستان مشهور کشتی گرفتن او با پهلوانی جوان و کوه پیکر از سیستان در این اثر روایت و به تصویر کشیده شده است.

    گفتنی است هر ساله حق نشر تعدادی از کتاب‌های کانون توسط ناشران دیگر کشورها خریداری می‌شود.

    برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام