خبر

    رونمایی از مجموعه «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)»

    سرپرست نویسندگان مجموعه ۷ جلدی «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)» در مراسم رونمایی از آن گفت: نگارش هر یک از مجلدات این مجموعه یک سال طول کشید و در مجموع، ۳۰۰ تن از صحابه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

    به گزارش فارس، مراسم رونمایی از مجموعه 7 جلدی «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)» عصر دیروز  چهارشنبه 28 فروردین ماه با حضور حجج اسلام سید مهدی خاموشی، محمدهادی یوسفی غروی، حسین قشقایی و جمعی از پژوهشگران و محققان در سالن همایش پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

    حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای این مراسم عنوان کرد: ضرورت این مسئله وجود دارد که محققان و جامعه علمی ما هر ساله مطالعات نو، تحقیقات دقیق و جامعی را درباره زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و محیط پیرامونی حضرت رسول(ص) و افق‌های که ایشان برای جامعه بشری تبیین و ترسیم کرده‌اند داشته باشیم.

     در ادامه این مراسم قشقایی، رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) به بیان تاریخچه مختصری در خصوص تحقیق درباره صحابه پیامبر(ص) پرداخت و سپس به ویژگی‌هایی از کتاب «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)» اشاره کرد و گفت: در سال پیامبر اعظم(ص) طرح کلی این پژوهش ارائه شد و  با همکاری گروه تاریخ دانشگاه تهران گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

    وی اظهار داشت: محققان و پژوهشگران، مقالات خود را در این زمینه برای ما ارسال کردند و حجت‌الاسلام یوسفی غروی نیز تمام مقالات را مطالعه کرد و تعداد کمی از آنها پذیرفته شدند.

    در بخش دیگری از رونمایی از کتاب مجموعه 7 جلدی «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)» حجت‌الاسلام یوسفی غروی، ارزیاب علمی و سرپرست نویسندگان و محققان این اثر سخنانی را ایراد کرد.

    وی گفت: محققان ما برای هر یک از این مجموعه 7 جلدی در حدود یک سال زحمت کشیدند که هر جلد آن نزدیک به 500 صفحه بوده و 300 تن از صحابه را مورد بررسی قرار داده که حاصل تلاش پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم(ع) است.

     

    برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام