خبر

    برگزاری یادبود محمدعلی مردانی در فرهنگسرای امید

    یاد محمدعلی مردانی شاعر انقلاب و دفاع مقدس امروز یکشنبه پنجم خردادماه در فرهنگسرای انقلاب گرامی داشته می شود.

    رضا عبدالهی دبیر کانون‌های ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: «مقاوم همچون دماوند» عنوان برنامه‌ای است که در آن اشعاری در ارتباط با زنده یاد محمدعلی مردانی خوانده می‌شود و یاد این شاعر بزرگ انقلاب اسلامی همزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر گرامی داشته خواهد شد.

    وی با اشاره به لزوم برپایی جلساتی در ارتباط با گرامیداشت یاد بزرگان ادب انقلاب گفت: برخی از این عزیزان زحمات زیادی در دوره خود کشیده اند که دیده نشده است و وظیفه ماست که آنها را به نسل جدید بشناسانیم.

    دبیر کلبه شعر و ترانه فرهنگسرای امید در ادامه افزود: در این برنامه کاظم جیرودی و عباس کریمی به صحبت پیرامون این شاعر خواهند پرداخت و اشعاری قرائت خواهند کرد. در ادامه شاعران حاضر به شعرخوانی در ارتباط با فتح خرمشهر می‌پردازند و سپس شاعران دیگر اشعار خود را خواهند خواند.

    به گزارش فارس، محمدعلی مردانی از شاعران نسل اول انقلاب اسلامی است که در سال 1301 متولد و در سال 1378 به رحمت خدا رفت. وی اشعار زیادی از خود به جای گذاشته است که غزل «نحلها ایستاده می میرند» وی از مشهورترین آنهاست.

    برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام