خبر

    «عفاف‌گرایی در غرب» جدیدترین کتاب یک استاد دانشگاه

    کتاب «عفاف‌گرایی در غرب» نوشته زینب برخورداری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از سوی دفتر نشر معارف و پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی منتشر شد.

    جامعه ایرانی مانند بسیاری از جوامع تحت تأثیر فرهنگ، ارزش‌ها و سبک زندگی لیبرال غربی، دچار دگرگونی‌هایی شده‌ است. در این میان برخی از افراد، متأثر از تبلیغات و آموزش‌هایی که توسط رسانه‌های جمعی در اختیارشان قرار می‌گیرد، به تقلید از آداب و فرهنگ امروزی آنها پرداخته‌اند. افراد یاد شده بر این باورند که لیبرالیسم، با انواع آزادی‌ها و تنوعات جنسی، جز موانع شرعی و اسلامی معضل دیگری ندارد. اما نویسنده کتاب «عفاف گرایی در غرب» بحران بزرگ و غیر قابل انکاری را که در جوامع بشری بر اثر پیروی از لیبرالیسم جنسی به وجود آمده، به تصویر می‌کشد.

    زمینه‌های شکل‌گیری، علل و عواملِ ظهور جنبش نوین خویشتن‏داری جنسی در آمریکا، از مطالبی است که در ادامه مطرح می‌شود. با توجه به مبانی اسلامی انتقاداتی بر موافقان و مخالفان این جنبش وارد است، که مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین بر مبنای فضیلت ‏عفاف و پوشش، در این کتاب راهکاری برای برون‌رفت از بحران لیبرالیسم جنسی و نجات جوامع از عواقب آن ترسیم شده‌ است.

    کتاب با بررسی شکست‌ها و پیروزی‌های جنبش خویشتن‏داری جنسی آمریکا، که سعی در ترویج عفاف و پوشش در جوامع غربی دارد و با توجه به شباهت‌های نسبی معضلات و مشکلات تفکر لیبرال در سراسر جهان، می‏‌تواند برای فعالان عفاف و پوشش در جامعه ما آموزنده باشد.

    چاپ اول این کتاب در 144 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 3400 تومان روانه بازار کتاب شده است.

     

    برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام