loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام خانوادگی به اسلام شناختی و انتخابی تبدیل شود

نویسندگان مرتبط : سید محمد حسینی بهشتی

سه‌شنبه 17 دی 1392

کتاب «سه گونه اسلام» شامل سخنرانی‌های شهید آیت‌الله دکتر محمدحسین بهشتی از سوی انتشارات روزنه منتشر شد.
این کتاب سیزدهمین اثر از مجموعه آثار شهید آیت‌الله بهشتی است که سخنرانی‌های این شهید بزرگوار را در خارج از کشور دربر می‌گیرد و در راستای سامان‌بخشی به انگیزش‌های سیاسی تشکل‌های دانشجویی به رشته تحریر درآمده است.
 
شهید آیت‌الله بهشتی در جمع دانشجویان خارج از کشور به تحلیل جامعه شناختی نهضت اسلامی پرداخت و موضع مکتب وحی را نسبت به وظایف گروندگان، پیامدها و دستاورد‌های نهضت برای به‌کارگیری در مقاطع مختلف تاریخی تبیین کرد. این تحلیل‌ها و تبیین‌ها در کتاب «سه گونه اسلام» آورده شده‌اند.
 
در بخشی از این کتاب به نقل از استاد شهید بهشتی نوشته شده است: «یکی از وظایف هر دختر و پسر مسلمان در سن بلوغ این است که اسلام اقلیمی و خانوادگی را به اسلام شناختی و انتخابی تبدیل کند. این یکی از همان چیزهای به نظر جزیی است که از وقتی که در اسلام مورد بی‌مهری و کم توجهی قرار گرفت، جامعه ما را به عقب برد.»
 
کتاب «سه گونه اسلام» با شمارگان هزار نسخه و در 94 صفحه از سوی انتشارات روزنه منتشر شده است.
منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط