loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«ولیّ احیاکننده؛ مواضع امام خامنه ای» در لبنان منتشر شد

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | نعیم قاسم

کتاب «ولیّ احیاکننده؛ مواضع و دیدگاه های حضرت امام خامنه ای» به قلم حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان از سوی انتشارات دارالمحجة البیضاء در بیروت منتشر شد.

چهارشنبه 12 شهریور 1393

این کتاب در حقیقت مواضع و دیدگاه های حضرت آیت الله خامنه ای در تمام مسایل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی است که به طور خلاصه و فهرست وار با ذکر متن اصلی سخنان ایشان و مصادیق موفقیت های به دست آمده در دوران ریاست جمهوری و پس از آن در دوران زعامت و رهبری نظام را ارایه می دهد.

مهم ترین ویژگی این کتاب، پرداختن به جزیی ترین مسایل و دقیق بودن محتوای آن همراه با ذکر موفقیت هایی است که در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب به دست آمده و به صورت موضوعی تنظیم شده است.

کتاب در شش فصل کلی و هر فصل به موضوعاتی اختصاص یافته که در جمع بیست و شش موضوع به شرح ذیل می باشد:

فصل نخست؛ احیای دین با موضوعات خط امام خمینی، بیداری اسلامی، ایمان و برکات آن و بصیرت است.

فصل دوم؛ برنامه ریزی استراتژیک و راهبردی با سه موضوع سندهای راهبردی، نگاهی به سند چشم انداز بیست ساله، نامگذاری سال، یکی دیگر از ابتکارهای مقام معظم رهبری، حاکمیت مردم و پیروزی است.

بخش حاکمیت مردم دارای موضوعاتی چون ولایت فقیه، مفهوم ولایت خاص و عام و سپس ولایت فقیه و حکومت اسلامی شرح داده شده و پس از آن به سمت هایی که مقام معظم رهبری از آغاز نهضت اسلامی داشته اند اشاره و تأیید صلاحیت ایشان توسط امام خمینی (ره) و سپس انتخاب وی به سمت رهبری توسط مجلس خبرگان بیان شده و به نظر معظم له در خصوص ولایت فقیه اشاره می کند.

حاکمیت دینی مردم، جمهوری اسلامی ایران نمونه عملی این حاکمیت بوده و در ادامه نویسنده توضیح می دهد که جمهوری اسلامی ایران با دموکراسی غربی چه تفاوت هایی دارد و انتخابات را به عنوان رکن اصلی نظام اسلامی معرفی می کند.

3- عاشورا، در این موضوع به تربیت عاشورایی و نقش مجالس عزاداری در احیای آموزه های دینی و تأکید مقام معظم رهبری به احیای این مجالس و ارشادات ایشان در این باره اشاره می کند و موضوع حضرت امام مهدی (عج)، به مسأله انتظار و کیفیت آن و اهمیت زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) مطالبی اشاره و برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران را یکی از مقدمات ظهور برمی شمرد.

دیگر فصول این کتاب درباره جنگ نرم با موضوعات دشمنی با اسلام، فتنه سال 88، نقد سازنده و مثبت، حق استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز ، مذاکره با آمریکا، آموزش و پرورش، اهتمام به قرآن ، زن خانواده ، جوانان و انقلاب، فواید حج و برقراری ارتباط با خداوند و استفاده از هنر در اندیشه امام خمینی اشاره دارد.

در پایان پیوست کتاب، شامل سه پیوست قوانین و طرح توسعه پنج ساله پنجم، متن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

کتاب «ولی احیاء کننده» به قلم حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان در 608 صفحه از سوی انتشارات دارالمحجه البیضاء بیروت منتشر شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط