خبر

    جای شعر و نقد ادبی در جایزه شهید غنی‌پور خالی است

    راضیه تجار گفت: جای خالی موضوعاتی همچون شعر، نقد ادبی و پژوهش در جایزه شهید غنی‌پور احساس می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری مهر، این نویسنده ضمن بیان نکته فوق افزود: مسئولان برگزاری جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور باید سعی کنند جایگاه مردمی خود را حفظ کنند و در عین حال با استفاده از ساخت تیزر، ترانه و سرود نمادهای این جشنواره را متجلی سازند.

    تجار افزود: آثاری که پس از انقلاب در جشنواره‌های گوناگون برگزیده‌ شده‌اند ماندگار مانده‌اند. بنابراین هر چه در این زمینه شعله‌های بیشتری افروخته شود آثار بهتری زیر نور این چراغها خلق و شناخته می‌شود.

    وی با اشاره به توجه خاص این جشنواره به محتوای دینی و معنوی آثار منتشر شده اظهار داشت: بزرگترین و بهترین وجه تمایز این جایزه نسبت به دیگر جوایز توجه به درونمایه و محتوای محکم آثار است. اگرچه توجه به فرم و ساختار در یک اثر از اهمیت بالایی برخوردار است، اما چه بسا آثاری که از این لحاظ بسیار خوب بوده اما محتوایی تهی از معنویات داشته باشند.

    نویسنده رمان "کوچه اقاقیا" ادامه داد: مطمئنا چنین آثاری به این جشنواره راه پیدا نخواهند کرد زیرا داوران با توجه به تعاریفی که برای این جشنواره شده است سعی می‌کنند کارهایی را انتخاب کنند که از نظر فرم و محتوا محکم و از وجهه اخلاقی مناسبی برخوردار باشد.

    تجار درباره وضعیت فعلی داستان و رمان در ایران گفت: شاید تعداد آثار ضعیف در حوزه داستان و رمان بیش از آثار خوب و قوی باشد، اما تنها نباید نیمه خالی را دید لذا همیشه فیلترهایی وجود دارد که ناخودآگاه بدترینها را حذف می‌کند.

    وی گفت: همچنین می‌توان با صرف وقت، هزینه و آموزش به نوقلمان نویسندگان خوبی را تربیت کرد و بر بهبود وضع کیفی آثار افزود زیرا کمیت مهم نیست‌ بلکه آنچه از اهمیت برخوردار است جلوگیری از چاپ و انتشار آثار ضعیف ‌است.


    برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام