loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جشنواره عمار به لحاظ محتوایی بر جریان فیلم سازی مستند تأثیرگذار بوده است

محمدحسین جعفریان سازنده مستند تحسین شده «چه کسی ما را کشت» گفت: خوشبختانه از جهت هدایت محتوایی، جشنواره مردمی عمار موفق شده بر جریان فیلمسازی مستند تأثیر بگذارد که البته این اتفاق باید در حوزه حرفه ای و تخصصی کار هم بیفتد.

سه‌شنبه 16 دی 1393

محمدحسین جعفریان مستندساز در حاشیه جشنواره شعر انقلاب در گفت وگویی درخصوص جشنواره عمار اظهار داشت: جشنواره مردمی عمار هر سال به لحاظ کمی و کیفی منظم تر و بهتر از سال پیش برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هنوز «سونامی» نامیدن این جشنواره زود است، عنوان کرد: باید منتظر شویم ببینیم جشنواره عمار به کجا می رود، هر چند که معتقدم این اتفاق در حال وقوع است و تردیدی در این ماجرا نیست، اما حلقه مفقوده عمار ارتباط بین ریش سفیدان این حوزه و چهره هایی که تجربه کافی و تخصصی دارند با جوانترها است.

جعفریان ضمن گلایه از روند برگزاری جشنواره ها عنوان کرد: اغلب در تمام جشنواره ها دو هفته پیش از آغاز آن، یک جنجال خبری اتفاق می افتد، پس از آن جشنواره را پوشش می دهیم و پس از یک هفته تمام شده و همه چیز فروکش می کند. برای عمار هم اینگونه است. اگر دبیرخانه فعالی باشد که در طول سال این ارتباط را برقرار کند، بسیار روند بهتری را شاهد خواهیم بود. باید ابزار فراوان و زحمات بسیاری به کار گرفته شود تا آن سونامی محقق گردد.

به گفته این مستندساز، باید دبیرخانه در طول سال مستمراً فعالیت فعالی داشته باشد و با فیلمسازان ارتباط برقرار کند؛ یعنی وقتی استعدادی در جشنواره عمار کشف می کنیم، استعداد این فیلمساز و توانایی های منحصر به فردش قابل پرورش است، از این رو یک دبیرخانه باید این استعدادها را در طول سال شناسایی کند، انگیزه برای فعالیت ایجاد کند و راهی بیابد که این افراد دست شان خالی نباشد و برنامه بسازند.

وی افزود: دبیرخانه باید مسیر را مهیا کند تا فیلمسازان با اساتید فن در طول سال مرتبط باشند. کار داده و آثار را ببینند، حتی اگر در شهرستان ها هستند محافلی ترتیب داده شود تا فیلم ها نمایش داده شوند.

وی در پایان ابراز داشت: خوشبختانه از جهت هدایت محتوایی، جشنواره مردمی عمار موفق شده بر جریان فیلمسازی مستند تأثیر بگذارد که البته این اتفاق باید در حوزه حرفه ای و تخصصی کار هم بیفتد که به اعتقاد من تا حدی رخ داده است، اما این پروژه باید تکمیل شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط