loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «چهارده معصوم (ع) در آینه شعر» به کتابفروشی ها آمد

انتشارات مرتبط : دلیل ما

کتاب «چهارده معصوم (ع) در آینه شعر» مجموعه ای مفصل از اشعار در مدح و رثای چهارده معصوم (ع) از شاعران و مداحان اهل بیت (ع) در قالب های مختلف شعری چون مثنوی، قصیده، رباعی و مسمط است.

یکشنبه 3 اسفند 1393

کتاب «چهارده معصوم (ع) در آینه شعر» نوشته محمد خرم فر به تازگی از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: «قطرات سرشک زیباتر از دُر که بر گونه های شیعیان و محبین ائمه معصومین (ع) جاری می گردد، آثار دلبستگی و محبان به آن بزرگواران، شوق در فراق، سوز در مصائب آنان و همدردی با اهل بیت (ع) و بقای تشیع است. عده ای از دیگران پیشی گرفته اند و دُرر فراوانی در خزانه قلب و حدقه چشم ذخیره دارند که با شنیدن نام مبارک ائمه هدی (ع) نثار می کنند و گروهی با بیان مقاتل و اشعاری در حزن و سرور در ثواب دیگران شریک هستتند، کسانی که افتخار می کنند مداحی و مراثی این خانواده باشند...»

این کتاب مجموعه ای مفصل از اشعار در مدح و رثای چهارده معصوم (ع) از شاعران و مداحان اهل بیت (ع) در قالب های مختلف شعری از جمله مثنوی، قصیده، رباعی، مسمط و ... است.

اشعار این مجموعه براساس نام معصومین (ع) تفکیک شده و موضوعات مختلف زندگی آن حضرات را شامل می شود از جمله ولادت، فضایل و مناقب، مصائب و شهادت. اشعار موضوع حضرت سیدالشهداء به دو بخش امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت مجزا شده که در ذیل عنوان دوم اشعاری در مناقب و مصائب اهل بیت آن حضرت از جمله علی اصغر (ع)، علی اکبر (ع)، اباالفضل (ع)، زینب (س)، رقیه (س) و همچنین موضوع اربعین حسینی نقل شده است.

از نکات جالب کتاب ذکر اشعاری در مناقب و مراثی حضرت فاطمه معصومه (س) در ادامه اشعار موضوع امام رضا (ع) است. پایان بخش کتاب اشعاری با موضوع اصحاب رسول خدا (ص) از جمله حمزه سیدالشهداء (ع)، حضرت ابوطالب (ع) و حضرت خدیجه (س) است.

کتاب «چهارده معصوم(ع) در آینه شعر» نوشته محمد خرم فر با شمارگان هزار نسخه در 584 صفحه به بهای 20 هزار تومان از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط