loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«فرهنگ مهم تر از سیاست» منتشر شد: راهکارهای رهبر انقلاب برای انجام کار فرهنگی موفق

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | هادی پناهیان

کتاب «فرهنگ مهم تر از سیاست» (اشارات و تنبیهاتی برگرفته از منظومه فکری رهبر معظم انقلاب) به کوشش هادی پناهیان به همت دفتر نشر معارف منتشر شد.

دوشنبه 4 اسفند 1393

در عصر حاضر مهم ترین چالش و عداوتی که طواغیت زمان بر ما روا داشته اند، هجوم بر فرهنگ اسلامی و انقلابی مردمان این سرزمین کهن است. آنان تمام توانشان را در عرصه جنگ فرهنگی به میدان مبارزه آورده اند تا هوا و اکسیژن مورد نیاز تداوم این انقلاب که فرهنگ است را اولاً دچار اختلال و گرفتگی کنند و در ثانی به کل، آن را قطع کنند، که صد البته زهی خیال باطل.

رهبر معظم انقلاب در رابطه با کار فرهنگی، می فرمایند: «به کار فرهنگی بپردازید که متأسفانه غریب است. حالا هم من به آقایان عرض می کنم که کار فرهنگی مهم است. بیش از کار سیاسی باید برای شما کار فرهنگی اهمیت داشته باشد.»

کتاب فرهنگ مهم تر از سیاست از عناوینی همچون «فرهنگ پایه مستحکم دین اسلام، مقوله فرهنگ را قدری دست کم گرفته ایم، حساسیت شخصی آن چنان ارزشی ندارد، ریشه فرهنگ، حقیقت و چیستی فرهنگ، به ما شبیخون زدند، عامل اصلی انحطاط فرهنگی ما، نقش مهم فرهنگ، فرهنگ در کشور مظلوم است و لزوم گسترش کمی فرهنگ» گردآوری شده است.

درباره لزوم گسترش کمّی فرهنگ، در این کتاب آمده است: «متولیان امور فرهنگی کشور در بخش های مختلف، باید تلاش کنند که در دو بخش پیشرفت کنند؛ یک بخش، بخش گسترش کمی فرهنگ در داخل آحاد و نفوس مردم است. فرض بفرمایید گسترش کتاب خوانی در کشور، گسترش کتاب و کتابخانه، افزایش مدارس و مراکز تحقیقی و پژوهشگاه ها، بردن علم و سواد از مراکز شلوغ جامعه به اقصی نقاط کشور، به روستاها و به خانه های منزوی، این کار کمی و بسیار لازم است.»

از دیگر موضوعات این کتاب «لزوم گسترش کیفی فرهنگ، در کشور ما متأسفانه بعضی ها مخالف خوان هستند، مبارزه با طاغوت فرهنگ این جامعه بوده است، تهاجم فرهنگی حمله به امهات عقاید مثل اصل ولایت است، عیاشی مربوط به تاریخ اروپاست، مفهوم مدیریت فرهنگی و دشمن به شدت جوانان را دچار شهوترانی می کند» است.

در این کتاب در بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با عیاشی اروپایی ها نوشته شده است: «اروپایی ها میخانه هایشان در طول مدت شب و روز و دوران سال و همه تاریخ همیشه رو به راه بود. این تاریخ اروپاست. هر کس می خواهد برود بخواند و ببیند. این را خواستند وارد کشور ما بکنند و تا آنجا که توانستند کردند. در تهاجم فرهنگی دشمن می گردد آن نقطه ای از فرهنگ خود را به این ملت می دهد و وارد این ملت می کند که خودش می خواهد. معلوم است که دشمن چه می خواهد.»

تدوین کننده در این کتاب مباحثی همچون «برنامه هایتان شیرین و جذاب باشد، انبوه کار فرهنگی مهم نیست، اخلاق تشکیلاتی اسلامی داشته باشید، اختلاف سلیقه ها را کنار بگذارید، عجل کارهایتان را خراب می کند، هر چه قدر کارتان سنگین تر است ارزش معنوی اش بیشتر است، خداوند هم به شما تفاخر می کند، اگر ما قدم برداریم امکان ندارد کار پیش نرود و نقاط ضعف و نقاط منفی فرهنگی را به رخ مسئولان بکشید و...» را از سخنان رهبر معظم انقلاب آورده است.

این کتاب گزیده بیانات، تذکرات و اشارات رهبر معظم انقلاب درباره کارهای فرهنگی، اهمیت فرهنگ، تقدم فرهنگ بر اقتصاد، ویژگیهای کار فرهنگی، مشکلات مدیریت فرهنگی و... است که به صورت خلاصه و گزیده گردآوری و تدوین شده است و از موسسه انقلاب اسلامی (وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) مجوز نشر گرفته است. مطالعه این کتاب به همه مسئولان، روحانیون، طلاب، دانشجویان و فعالان فرهنگی و دینی پیشنهاد می شود.

کتاب «فرهنگ مهم تر از سیاست» (اشارات و تنبیهاتی برگرفته از منظومه فکری رهبر معظم انقلاب) به کوشش هادی پناهیان در 160 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 5500 تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط