loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آشنایی با قوه قضاییه» روانه بازار کتاب شد

انتشارات مرتبط : کانون اندیشه جوان وابسته به موسسه کانون اندیشه جوان تهران

کتاب «آشنایی با قوه قضاییه» اثر سعید کرمی از سوی کانون اندیشه جوان روانه بازار کتاب شد.

جمعه 15 خرداد 1394

دستگاه قضایی هر کشور شاخصی دقیق برای سنجش میزان کارآمدی، سلامت و فساد یک حاکمیت است و آگاهی از چیستی و چگونگی عملکردهای آن امری است لازم و سودمند برای آنان که به اجرای عدالت می اندیشند.

در جمهوری اسلامی ایران، قوه قضائیه با هدف پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح و مجازات مجرمان، در پی اجرای عدالت و پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی افراد جامعه است. قانون اساسی با رهیافتی خاص، انتظارات و اختیارات این نهاد را به روشنی به تصویر کشیده و وظایفی چون کشف جرم، تعقیب، مجازات، تعزیر مجرمین، اجرای حدود و مقررات مدون و نظارت بر حسن اجرای قوانین را برای این قوه تعریف کرده است.

ساختار این کتاب بدین شکل سامان یافته است: بخش اول به دیرینه شناسی نظام قضائی ایران، جایگاه قوه قضائیه و اهداف و وظایف آن اختصاص یافته است. بخش دوم معطوف سازمان و تشکیلات قوه قضائیه است. در این بخش ابتدا به اصول حاکم بر قوه قضائیه ایران اشاره شده و سپس موضوع محاکم و دادسراها، دادگاه های عمومی و اختصاصی و میزان وجاهت و صلاحیت قانونی آنها متناسب با تحولات اجتماعی ایران بررسی شده است.

پایان این بخش به بررسی سازمان های وابسته به دستگاه قضائی در ایران است تا هر فرد بتواند قواعد جاری حقوقی بر این ساختار را بشناسد و با سازمان تشکیلات قضائی کشور آشنا شود.

این کتاب با شمارگان 500 نسخه و قیمت 9000 تومان از سوی کانون اندیشه جوان ـ مرکز پژوهش های جوان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط