loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیر تا پیاز مذاکرات ایران با 1+5 و غنی سازی هسته ای در یک کتاب

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | مهدی مطلبی

این کتاب خواننده را با تعاریف در بحث هسته ای، غنی سازی و ... آشنا می کند و به نوعی می توان گفت که مولف از سیر تا پیاز مذاکرات هسته ای را در «راز آنچه مرقوم داشته اند» گرد آورده است.

چهارشنبه 7 مرداد 1394

«راز آنچه مرقوم داشته اند» عنوان کتابی است که نام آن از عبارت ابتدایی نامه رهبر انقلاب در پاسخ به نامه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از توافق ژنو در تاریخ آذر 1392 است.

نامه ای که رئیس جمهور در آن به دستاوردهای توافق ژنو اشاره کرده بود و برای رهبر انقلاب ارسال کرده بود و رهبری نیز با عبارت «دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید ...» نامه خویش را آغاز کرده بود و از دستیابی به مرقومات داخل نامه تقدیر و تشکر کرده بودند.

حال کتاب «راز آنچه مرقوم داشته اند» منتشر شده تا به بررسی توافق ژنو و محصول آن بپردازد و در کنار بررسی این موضوع، تاریخچه مذاکرات هسته ای از 1382 تا 1394 را نیز مورد کاوش قرار دهد و بررسی کند.

مرحوم حجت الاسلام مهدی مطلبی طلبه جوانی است که این کتاب را تالیف کرده تا پرده از مرقومه رئیس جمهور به رهبر انقلاب بردارد.

این کتاب در 6 فصل علاوه بر بررسی تاریخچه مذاکرات هسته ای به مباحثی چون رفع تحریم ها و تاثیر توافق نامه ژنو بر تحریم ها پرداخته و خواننده را نسبت به ادبیاتی که بعد از توافق باب شده بود آگاه می سازد و در پاره ای از مسائل توهمی که از ناحیه یک جریان خاص ایجاد شده بود را کنار می زند و تصویر شفاف تری از تحریم ها را به مخاطبی که تصویری نسبت به این مسائل ندارد ارائه می کند.

«تاریخچه مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران» در فصل اول مورد بررسی قرار گرفته در فصل دوم با عنوان «بررسی نامه ای تاریخی» مولف نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور را بررسی کرده است. به رسمیت شناختن «حقوق هسته ای» ایران عنوان فصل سوم این کتاب است که خواننده با آن روبرو می شود.

در فصل چهارم «شکستن دیوار تحریم ها در توافق ژنو» مورد بررسی قرار گرفته است و در فصل پنجم به «بررسی بیانیه سوئیس (توافق لوزان)» اشاره شده و به صورت مبسوط آن را کاویده است. فصل ششم این کتاب نیز به «بررسی نظرات و خطوط قرمز مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای دولت یازدهم» پرداخته است.

در این کتاب خواننده با تعریف غنی سازی از مبنا آشنا می شود و مولف می کوشد انواع غنی سازی را به مخاطب با توجه به تعاریف صحیح آن به خواننده نشان دهد.

در بخشی که نویسنده به بحث غنی سازی می پردازد تاریخچه مباحثی چون «NPT» و مفهوم صحیحی آب سنگین را ارائه کرده تا مخاطب علاقه مند به این مباحث از آن استفاده کند.

کتاب «راز آنچه مرقوم داشته اند» اثر مهدی مطلبی در طول حدود 2 ماه از ورودش به بازار کتاب بیش از 6 هزار نسخه از آن به فروش رفته و اثری است که می تواند برای بسیاری از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اثری مفید باشد تا در فعالیت های خود از آن استفاده کنند.

این کتاب که اثری تحقیقی و پژوهشی به شمار می رود اثری مفید از باب تعاریف است که خواننده را با تعاریف در بحث هسته ای، غنی سازی و ... آشنا می کند و به نوعی می توان گفت که مولف از سیر تا پیاز مذاکرات هسته ای را در «راز آنچه مرقوم داشته اند» گرد آورده است.

کتاب «راز آنچه مرقوم داشته اند» اثر حجت الاسلام مهدی مطلبی که چندی پیش بر اثر سانحه تصادف در گذشت از سوی موسسه شهید کاظمی راهی بازار کتاب شده است.

برای خرید این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا مراجعه فرمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط