loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصویر حضرت محمد و حضرت زهرا در دائرة المعارف اسلام

کتاب تصویر حضرت محمد(ص) و حضرت زهرا(س) در دائرة المعارف اسلام از سوی موسسه شیعه شناسی منتشر شد.

محمد کاظم آزرم، مدیر انتشارات شیعه‌شناسی از چاپ کتاب تصویر حضرت محمد(ص) و حضرت زهرا(س) در دائره‌المعارف اسلام (ترجمه و نقد) خبر داد و افزود: مؤسسه شیعه‌شناسی چندین سال است که به‌طور مستمر به ترجمه و نقد و بررسی واژگان شیعی در دایره‌المعارف اسلام (چاپ لیدن هلند) مشغول است. وی افزود: کتاب‌های تصویر امامان شیعه(ع) و تصویر خانواده پیامبر(ص)، جلد اول و دوم این مجموعه را تشکیل ‌می‌دهند.

مدیر انتشارات شیعه‌شناسی ادامه داد: کتاب تصویر حضرت محمد(ص) و حضرت زهرا(س) در دائره‌المعارف اسلام (ترجمه و نقد) در واقع، سومین کتاب از این مجموعه است که دو مدخل «محمد(ص)» و «فاطمه(س)» را از دایره‌المعارف اسلام ترجمه، نقد و بررسی کرده است.

وی افزود: این نقادی بیشتر ناظر به کاستی‌های مرتبط به روش نگارش مدخل‌هاست. مدخل‌های نامبرده غیر از نقدهای روشی از کاستی‌ها و کمبودهای فراوانی رنج می‌برند که باید در اثری دیگر به تفصیل به آن پرداخت و کژی‌ها و لغزش‌هایی را که بر قلم نویسندگان وارد آمده، اصلاح کرد.

آزرم در پایان گفت: نقد هر دو مدخل به قلم خانم دکتر فاطمه جان احمدی نگاشته شده است.

کتاب تصویر حضرت محمد(ص) و حضرت زهرا(س) در دائره‌المعارف اسلام از سوی موسسه شیعه شناسی در 328 صفحه و در قطع وزیری در بهار 1388 به قیمت 60000 ریال به زیور طبع آراسته شده است.

از موسسه شیعه شناسی کتابهای زیر منتشر شده است:
تصویر امامان شیعه در دائرةالمعارف اسلام
شیعیان بغداد
جغرافیای سیاسی شیعیان منطقه خلیج فارس
تاریخ تشیع در آذربایجان
جنبش حسنیان
شیعیان عرب
حکومت شیعی آل کیا در گیلان
شیعه پژوهی و شیعه پژوهان
تصویر خانواده پیامبر(ص) در دائره المعارف اسلام
ژئوپلیتیک شیعه و نگرانی غرب از انقلاب اسلامی
عالمان شیعه جلد 2

یکشنبه 31 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط