loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مرحوم مهدی آذریزدی

نویسندگان مرتبط : مهدی آذر یزدی

دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، متن کامل بیانات ایشان را درباره مهدی آذریزدی نویسنده کودک و نوجوان، که در سال ۸۶ در دیداری سه ساعت و نیمه در استان یزد با جمعی از خبرگان و اندیشمندان این استان ایراد داشتند، در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد. متن کامل این بیانات که در تاریخ یکشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۸۶ و در شهر یزد ایراد شده‌اند، بدین شرح است:

«... نکته‏ى دوم در مورد آقاى آذر یزدى است که الان اطلاع دادند ایشان در این جلسه نشسته‏اند و ظاهراً بیمار هم بودند و با حال بیمارى زحمت کشیده‏اند و آمده‏اند.

من چندى پیش در یک برنامه‏ى تلویزیونى دیدم که از ایشان تجلیل کرده بودند. من با اینکه وقتم هم کم است، از وقتى تلویزیون را روشن کردم و دیدم که از ایشان دارد تجلیل می‌شود، پاى آن برنامه نشستم، صحبت‌هاى خود ایشان را هم گوش کردم.

ایشان در آنجا می‌گفتند که در طول آن سال‌هاى پیش از انقلاب هیچکس کمترین تشکرى، تقدیرى از این مرد زحمتکش و خدوم نکرده. آن برنامه را که من دیدم، نکته‏اى در ذهنم بود و دلم خواست که آن را یک وقتى به ایشان بگویم، فکر می‌کردم دیگر امکان ندارد و عملى نیست؛ کجا حالا ما آقاى آذر یزدى را زیارت کنیم! حالا تصادفاً امشب ایشان اینجا هستند.

آن نکته این است که من خودم را از جهت رسیدگى به فرزندانم، بخشى مدیون این مرد و کتاب این مرد می‌دانم. آن‌وقتى که کتاب ایشان درآمد - اول هم به نظرم دو جلد، سه جلد، تا آن‌وقتى که من اطلاع پیدا کردم، از این کتاب درآمده بود؛ «قصه‏هاى خوب براى بچه‏هاى خوب» - من رفتم تورق کردم.

بچه‏هاى ما داشتند به دوران مُراهقى - یعنى نزدیکى به بلوغ - می‌رسیدند، دوره هم دوره‏ى طاغوت بود و همه‏ى عوامل در جهت گمراه‏سازى ذهن و دل جوان حرکت می‌کرد. من دلم میخواست چیزى باشد که جوان‌هاى ما با او هدایت شوند و جاذبه هم داشته باشد. خب، کتاب خوب که خیلى بود. بنده فهرست پیشنهادى کتاب می‌نوشتم و بین جوان‌هاى دانشجو و دانش‏آموزهاى سطوح بالاى دبیرستان‌ها پخش می‌شد؛ اما براى بچه‏هاى کوچک، دستمان خالى بود، تا اینکه کتاب ایشان را من پیدا کردم. نگاه کردم دیدم این از جهات متعددى، از دو سه جهت، همان چیزى است که من دنبالش می‌گردم.

به نظرم دو جلد یا سه جلد آنوقت چاپ شده بود، خریدم. بعد هم دنبالش گشتم تا اینکه جلد پنجم به نظرم یا ششم - حالا درست نمی‌دانم، یادم نیست - درآمد؛ به‌تدریج چاپ شد و من رفتم تهیه کردم و براى فرزندانم خریدم.

نه فقط فرزندان، بلکه در سطح شعاع ارتباطات فامیلى و دوستانه، هرجا دستم رسید و فرزندى داشتند که مناسب بود با این قضیه، این کتاب ایشان را معرفى کردم.

خواستم این حق‏شناسى را من به نوبه‏ى خود کرده باشم. ایشان یک خلأئى را در یک برهه‏ى از زمان براى زنجیره‏ى طولانى فرهنگى این کشور پر کردند. این کار، باارزش است. خداوند از شما - آقاى مهدى آذریزدى! - این خدمت را قبول کند و مأجور باشید. این ستایش‌هاى زبانى و اینها، اجر کارهائى که با اخلاص انجام گرفته باشد، نمی‌شود؛ اجر کار مخلصانه را خدا باید بدهد و خدا هم خواهد داد.»

مجموعه 8 جلدی «قصه های خوب برای بچه های خوب» این نویسنده تازه درگذشته در فروشگاه دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 20 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط