loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد بهائیت در جستجوی حقیقت

کتاب «در جستجوی حقیقت» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا روزبهانی بروجردی و از سوی اداره کل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم منتشر شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این کتاب از فرقه‌ ضاله بهائیت به عنوان فرقه‌ای که تاریخش مملو از تاریکی و وابستگی است و آموزه‌هایش سراسر سفسطه و مغالطه‌ آشکار می‌باشد، بحث شده است.

این کتاب در 9 فصل نگارش شده و در فصل اول به بررسی فرقه شیخیه و احوالات شیخ احمد احسائی، سید کاظم رشتی و سایر فرقه‌های شیخیه می‌پردازد و در فصل دوم به بابیه و زندگی و تفکرات سیدعلی‌محمد باب و برخی از بزرگان این فرقه می‌پردازد.

بهائیت و زندگی و احوالات میرزا حسینعلی نوری و برخی دیگر از آنها مطالب بخش سوم را تشکیل می‌دهد و در بخش چهار به نقد و بررسی اعتقادات بهائیان چون توحید، نبوت و معاد (رستاخیز) پرداخته شده است.

تعالیم دوازده‌گانه بهائیت، وحدت عالم انسانی، تشکیل دادگاه بین‌المللی، مداخله نکردن در امور سیاسی، ترک تعصبات جاهلیت، تساوی حقوق زن و مرد، صلح عمومی، تعدیل معیشت عمومی و رفع مشکلات اقتصادی جهان بشری، محتاج نفثات روح‌القدس، تعلیم و تربیت عمومی و اجباری، الفت و محبت در دین، مطابقت دین با علم و عقل نیز از مطالب مهم بخش پنجم این کتاب است.

فصل ششم نیز سیری کوتاه در احکام بهائیت و احکامی چون طهارت، وضو، نماز، روزه، حج، حقوق شرعی، ازدواج، طلاق، نمونه‌های از حدود و.. را بررسی می‌کند و در فصل هفتم به نظام و تشکیلات اداری این فرقه اشاره دارد که بیت‌العدل، وظایف بیت‌العدل، هیئت مشاوران، محافل روحانی ملی و محلی، بیت‌العدل و بحران مشروعیت از موارد مطرح شده در این فصل است.

رابطه بهائیت و سیاست، رابطه بهائیت با استعمار، روسیه، انگلیس، اسرائیل، به نقش بهائیت در کشور ایران در دو دوره پهلوی و جمهوری اسلامی در فصل هشتم مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است این کتاب در شمارگان 2000 نسخه 315 صفحه‌ای و بهای 40 هزار ریال از سوی انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم منتشر شده است.

در زمینه بهائیت کتابهای «بهائیت در ایران»، «سایه شوم، خاطرات یک نجات یافته از بهائیت نیمه پنهان ج 26 »، «پشت پرده تشکیلات: خاطرات عضو سابق حزب بهائیت نیمه پنهان ج 33 » و «دستهای شیطانی: بررسی عملکرد فرقه ضاله بهائیت در ایران» و نرم افزارهای «قبیله تزویر: نقد بهائیت از درون» و «بهائیت» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 3 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط