loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«اخلاق تدریس» به چاپ سوم رسید

«اخلاق تدریس» نوشته ا- ف (امیدوار) از سوی دفتر نشر معارف به چاپ سوم رسید. اخلاق یکی از اساسی‌ترین ارکان شرایع آسمانی برای رساندن انسان به کمال نهایی است و با وجود فطری بودن اخلاق در هر انسانی، هیچ فردی یافت نمی‌شود که در زندگی روزمره خود و در مواجهه با مسائل متفاوت زندگی فردی و اجتماعی نیازمند راهکارهای اخلاقی نباشد.
وظیفه خطیر معلم در پرورش روح و روان متکلمان نیازمندی او را به چنین راهکارهایی دوچندان می‌کند و اگر این راهکارها از آینه آیات و روایات باشد، اعتبار و اهمیت مضاعفی پیدا خواهد کرد. مولف کتاب «اخلاق تدریس» تلاش می کند که پاسخ گوی بخشی از نیازهای حوزه تعلیم و تعلم باشد.
این کتاب اگرچه با عنوان «اخلاق تدریس» به نگارش درآمده است اما به دلیل اهمیت مسائل مطرح شده، دایره شمول آن بسیار وسیع‌تر و فراتر از اخلاق مصطلح بوده و مقداری رنگ و بوی کتاب تربیتی نیز به خود گرفته است.
مباحث کتاب در دو حوزه «معرفتی و شناختی» و «کرداری و رفتاری» مورد بحث قرار گرفته است. در حوزه اول، به اموری پرداخته می‌شود که توجه استاد به آنها نقش بسیار زیادی در تأثیرگذاری او بر متعلمین خواهد داشت و در حوزه دوم نیز به اموری پرداخته شده است که مربوط به نحوه عملکرد و رفتار و گفتار و … استاد در برابر دانشجویان و متعلمین است.
در بخش اول مباحثی همچون نیت، توکل، حق‌مداری، حلم و شکیبایی، داشتن حسن ظن، لزوم شناخت مخاطبان، آشنایی با روشهای برقراری ارتباط با جوان، به‌کارگیری کلام رسا و ساده، توجه به لزوم تخلق در عمل، خودسازی، توجه به معنویات، لزوم آرامش خاطر و … که از نیازهای شخصیتی و اولیة یک معلم خوب بشمار می‌رود، مطرح شده است و در بخش دوم به مسائلی مربوط به وضعیت ظاهری و رفتاری مانند نحوة لباس و پوشش، بوی بدن، وضعیت و آراستگی سر و صورت، نحوه سخن گفتن، نگاه کردن، انتقاد پذیری، تواضع، وفای به عهد، عدم تبعیض، رعایت آداب مناظره و مباحثه و … آمده است.
از امتیازات این کتاب این که مؤلف با استفاده از تجارب چندین ساله خود در تدریس و به‌کارگیری مثال‌های متناسب با محیط‌های آموزشی، از آیات و روایات به صورت جذابی استفاده کرده است.
چاپ سوم «اخلاق تدریس» نوشته ا- ف ( امیدوار) در216 صفحه و در قطع رقعی با قیمت 22000 ریال از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است. ویراستاری کتاب را حجت‌الاسلام سید محمد صفوی، مترجم و گردآورنده ترجمه قرآن بر اساس تفسیر المیزان برعهده داشته است.
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب (www.ketabroom.ir) یا فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

شنبه 23 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط