loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چرا دین؟ چرا اسلام؟ چرا تشیع؟

نویسندگان مرتبط : حمیدرضا شاکرین

«چرا دین؟ چرا اسلام؟ چرا تشیع؟» نوشته حجتالاسلام والمسلمین حمیدرضا شاکرین از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. این کتاب، بخشی از بنیادی‌ترین پرسشهای فلسفه دین، کلام و دین شناسی تطبیقی را با نگاهی نو، اما در نهایت ایجاز و اختصار بازگو میکند. در این کتاب، ابتدا راز دین‌گرایی بشر و میزان نفوذ آن در نهاد انسان، سپس کارکردهای این جهانی و فرا این جهانی دین، کاویده شده و نیم نگاهی به نقش دین در عصر حاضر شده است.
در بخش دوم به راز انحصار حقانیت در یک دین و نفی پلورالیسم دینی اشاره شده، سپس ملاکها و سنجههای دین برتر مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش سوم مقایسه فشردهای بین ادیان بزرگ وحیانی چون یهودیت، مسیحیت، آیین زردشتی و اسلام برقرار شده و چندی از امتیازات اسلام بر دیگر ادیان تبیین شده است. پایان بخش این کتاب، بحث از چرایی تشیع است. در این قسمت ابتدا معیارهای اسلام ناب و سنجههای حقانیت مذاهب درون اسلامی به بررسی و سپس امتیازات تشیع آفتابی شده است.
«چرا دین؟ چرا اسلام؟ چرا تشیع؟» در 164 صفحه، تیراژ 5000 نسخه، با قیمت 16000 ریال توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.
این نویسنده و پژوهشگر علوم اسلامی علاوه بر این کتاب، چندین جلد از مجموعه پرسشها و پاسخهای دانشجویی مانند «دین شناسی»، «راز آفرینش»، «دین، سیاست، ولایت فقیه و جمهوری اسلامی»، «حکومت دینی» و «قرآن شناسی، دین پژوهی و حکومت دینی» را نگاشته است که به همت اداره پرسش و پاسخ معاونت آموزش و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و با همکاری دفتر نشر معارف روانة بازار کتاب شده است.
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت دفتر مطالعات و توسعه کتابخوانی دفتر نشر معارف با نام پاتوق کتاب(www.ketabroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735351-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

جمعه 29 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

4634

با سلام قیمت جدید این کتاب چند هست؟

11 آذر 1393

سلام. این کتاب در سال 88 با قیمت 1600 تومان چاپ شده است.

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط