loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توصیه محسن قرائتی به مطالعه روزانه 15 دقیقه تفسیر قرآن

نویسندگان مرتبط : محسن قرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بهتر است یک مسلمان تفسیر نمونه یا تفسیر نور را شبی 15 دقیقه مطالعه کند.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در گفت‌وگو با خبرنگار آئین و اندیشه فارس، در پاسخ به این سئوال که آیا در کل قرآن غور کنیم یا در موضوعات مرتبط با انسان و کمال تعمّق کنیم، گفت: سعی کنید تمام قرآن را مطالعه کنید. اگر می‌توانید تفسیر نمونه یا تفسیر نور را شبی 15 دقیقه مطالعه کنید.
وی افزود: با روزی یک ربع مطالعه تفاسیر قرآن، در کمتر از دو سال می‌توان تمام قرآن را مطالعه کرد. اگر تنها به بخش‌های خاصی از قرآن توجه شود و بخش‌های دیگر مغفول بماند، مانند آن است که انسان یک دست خویش را چندین بار بشوید و دست دیگر را آلوده باقی بگذارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه برای تشویق جوانان به نماز خواندن، باید معارف نماز را بیان کنیم، گفت: الحمدلله جوانان ما با نماز مأنوس هستند، اما باید بیشتر روی معارف آن‌ها کار شود و اسرار نماز را برای آن‌ها بیان کرد.
قرائتی در پاسخ به این سئوال که بیان اسرار نماز از سوی چه کسی و یا چه ارگانی باید انجام شود، گفت: ما تا آنجایی که از دستمان بر می‌آمده است، در مجالس و منابر مختلف گفته‌ایم و در کتاب‌ها نوشته‌ایم.
این استاد تبلیغ در پاسخ به این سئوال که آیا مبلغان امروز کشور از اقبال و موفقیت برخوردار هستند، گفت: خوشبختانه مبلغان ما از موفقیت خوبی برخوردار هستند و نباید از روی شکل ظاهری و نحوه بیان آن‌ها قضاوت کرد.
قرائتی در پایان در پاسخ به این سئوال که علت موفقیت وی در تبلیغ دین چیست، گفت: توفیق در تبلیغ دین، در این دنیا مشخص نمی‌شود. شهرت، دلیل بر توفیق نیست. شهرت قرائتی باعث نمی‌شود که اعمال او در روز قیامت پذیرفته شود. چه بسا انسان‌های گمنامی که از توفیقات بسیاری در عرصه تبلیغ دین برخوردار هستند.

پنجشنبه 10 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط