loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ حماسه هویزه

نویسندگان مرتبط : نصرت الله محمودزاده

نویسنده کتاب حماسه هویزه از روش جدیدی در چاپ‌های جدید این کتاب خبر داد و گفت: با شناسایی تک تک شهدای عملیات 16 دی 1359 و اطلاع‌رسانی به خانواده‌های آن‌ها،از این به بعد و در هر چاپ، رزمندگان منطقه خاصی که در عملیات هویزه به شهادت رسیده‌اند، معرفی می‌شوند.

نصرت الله محمودزاده، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به استقبال از کتاب حماسه هویزه اظهار داشت: با توجه به این که شمارگان این کتاب تاکنون به 130 هزار نسخه رسیده است، در چاپ‌های جدید سعی کرده‌ایم از طریق انتقال فرهنگ دفاع مقدس با روش بومی سازی، به توسعه این فرهنگ کمک کنیم.

وی با بیان این که یکی از راه‌های ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس الگو گرفتن از واقعه عاشوراست،‌ تصریح کرد: آنچه باعث زنده ماندن حادثه عاشورا شد پیام رسانی حضرت زینب (س) به روش سینه به سینه در جامعه کفر بود. این در حالی است که در زمان ما، مردم نسبت به زنده نگه داشتن واقعه عاشورا در رسانه‌ها و ادبیات همت دارند.

محمودزاده ادامه داد: بر همین اساس روش جدیدی را در چاپ‌های جدید کتاب حماسه هویزه اتخاذ کرده‌ایم. با شناسایی تک تک شهدای عملیات هویزه و اطلاع رسانی به خانواده‌های آن‌ها و اضافه کردن ویژگی‌های شهدا به کتاب، سعی شده است تعلق خاطر خانواده‌ها، دوستان و وابستگان قلبی آن‌ها را برانگیزیم تا از این طریق به انتقال و ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس کمک شود.

نویسنده کتاب حماسه هویزه بومی سازی حماسه‌های دفاع مقدس را در ماندگاری فرهنگ آن موثر دانست و‌ اظهار داشت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس از طریق وابستگان شهدا، روش جدیدی است تا حرکت‌های کوچک در سطح فراگیر موجب تحول در ادبیات پایداری شوند.

وی با بیان این که در چاپ جدید کتاب حماسه هویزه،‌ 12 صفحه افزوده شده و به زندگی‌نامه 5 شهید سبزواری حماسه هویزه در 16 دی 1359 همراه با تصاویری از آن‌ها اختصاص دارد،‌ خاطرنشان کرد: 5 نفر از 160 شهید عملیات هویزه، سبزواری بودند که شاخص‌ترین آنها شهید محمد فاضل از دانشجویان پیرو خط امام است. امیدواریم از این به بعد و در هر چاپ از این کتاب به شهدای منطقه خاصی که در عملیات هویزه به شهادت رسیده‌اند، پرداخته شود.

چاپ سیزدهم کتاب حماسه هویزه در قطع رقعی و 100 صفحه، با شمارگان 5000 نسخه و بهای 12 هزار ریال،‌ به تازگی توسط انتشارات جنات فکه منتشر شده است.

ازاین نویسنده کتاب «سفر سرخ» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 26 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط