loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حجت الاسلام "احمدی" درگذشت

انتشارات مرتبط : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) شب گذشته درگذشت.

شنبه 19 خرداد 1397

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها «سمت»، حجت الاسلام احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» در ساعات پایانی روز گذشته در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران و به دلیل عارضه قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش تسنیم، دکتر احمد احمدی در سال 1312 در روستای کهکدان ملایر به دنیا آمد. او پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت 5 سال دروس دینی را تا اواخر سطح 2 فراگرفت، سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد کسانی همچون امام خمینی(ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی، آیات عظام سلطانی، مشکینی، محقق داماد و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد. احمدی از سال 1352 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بود و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس کرده است.

وی از سال 1360 به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت. حجت الاسلام احمدی بنیان گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) بود و حدود 33 سال مدیریت این سازمان را به عهده داشت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط