loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ پنجم شب‌‌‌های بی‌مهتاب

نویسندگان مرتبط : محسن کاظمی

کتاب "شب‌‌‌های بی‌مهتاب"، شامل خاطرات اسارت سرهنگ آزاده، شهاب‌الدین شهبازی که در سال 83 با تدوین محسن کاظمی، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود، به چاپ پنجم رسید.

دوشنبه 1 شهریور 1389

به گزارش ایبنا محسن کاظمی از شهریور 1380 به مدت 5 ماه با شهاب الدین شهبازی به مصاحبه پرداخته و سرانجام حاصل این گفت‌وگوها را در قالب 10 فصل در کتاب "شب‌های بی‌مهتاب" تدوین کرد.

وی در فصل اول این اثر، به زندگی دوران پیش از جنگ شهاب‌الدین شهبازی اشاره کرده و از فصل دوم به بعد، به مباحث حضور وی در دفاع مقدس و 10 سال اسارت شهبازی از آبان 1359 پرداخته است.

محسن کاظمی کتاب "شب‌های بی‌مهتاب" را به شیوه سایر آثارش در حوزه خاطرات و تاریخ شفاهی تدوین کرده و در پاورقی‌ها، اشخاص، اماکن و موضوعات گویا شده اند.

آنچه از بررسی این کتاب حاصل می‌شود، جریان‌شناسی سیاسی، ایدئولوژیک توسط شهاب‌الدین شهبازی از دوران اسارت است.

پنجمین چاپ کتاب "شب‌های بی‌مهتاب" بدون تغییر نسبت به چاپ‌های قبلی منتشر شده است. انتشارات سوره مهر این اثر را در قطع رقعی و 262 صفحه و با شمارگان 2500 نسخه و بهای 35000  ریال به چاپ رسانده است.

"محسن کاظمی" نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران، متولد سال 1348، تهران است. از دانشگاه علامه طباطبایی در رشته کارشناسی اقتصاد فارغ التحصیل شد . درسال 1374 به عنوان "وقایع نگار" جذب هیئت معارف جنگ ارتش شد و تاسال 1377سلسله گزارشهایی از سفرهای میدانی این هیئت تهیه نمود. پاره ای از این گزارش ها درسال 1378 در قالب کتابی با عنوان"یادداشتهای سفر شهید صیاد شیرازی" منتشر گردید." کاظمی "ازسال 1373 همکاری خود را با دفتر ادبیات انقلاب اسلامی آغاز نمود و به گفتگو و مصاحبه با شخصیتهای مختلف سیاسی و مبارز اهتمام ورزید. او یکی از فعالان عرصه خاطره نگاری و "تاریخ شفاهی" است و گزارشها و مقالات بسیاری را تا کنون در جراید و نشریاتی چون دو هفته نامه "کمان" ، ماهنامه"زمانه" و فصلنامه ”مطالعات تاریخی“ منتشر نموده است.همچنین برخی نوشته ها و مقالات پژوهشی – تحقیقی او در همایش ها و نشست های تخصصی ارائه شده است.
ویژگی آثار "کاظمی" در نثر ساده، روان و محققانه است که می تواند به راحتی با خواننده ارتباط برقرار کند. پیوستگی و انسجام مطالب وی چنان است که مخاطب را تا آخر موضوع به دنبال خود می برد. غالب آثار این نویسنده به دلیل بهره مندی از روش علمی تحقیق و استفاده از اسناد و مدارک، مورد اعتنا و توجه دیگر پژوهشگران و نویسندگان است.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

خاطرات احمد احمد
خاطرات عزت شاهی
خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)
شب های بی مهتاب
نوشتم تا بماند: یادداشتهای روزانه جنگ آیت الله جمی
یادداشتهای سفر

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط