loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«هفتاد و دو آموزه عاشورایی»؛ دستورالعمل های سبک زندگی در کلام سید الشهدا (ع)

انتشارات مرتبط : کتاب جمکران

نویسندگان مرتبط : سید محمد شفیعی مازندرانی

حجت الاسلام «سیدمحمد شفیعی مازندرانی» در تازه ترین تألیف خود به درس ها، عبرت ها و نکات آموزنده واقعه عاشورا پرداخته است.

دوشنبه 4 شهریور 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، آنگونه که اسوه صبر و ایستادگی حضرت زینب کبری سلام الله علیها می فرمایند: «جز زیبایی در کربلا ندیدم.» ما را بر آن می دارد که دیده ورانه آنچه را در کربلا رخ داده، مرور کنیم. آنچه در آن صحرا رخ داد، در کنار اینکه یک مصیبت و فاجعه بود، حماسه ای بزرگ و عبرت آموز است که فهم و درک و کاربست آن ضامن زندگی ای از جنس زندگی آزادگان و سرافزاران است.

حجت الاسلام «سیدمحمد شفیعی مازندرانی» در تازه ترین تألیف خود به درس ها، عبرت ها و نکات آموزنده واقعه عاشورا پرداخته است. کتاب «هفتاد و دو آموزه عاشورایی» حاصل تحقیق و تتبع حجت الاسلام شفیعی در واقعه عاشوراست که با دیده و رزی در روایات و احادیث مربوط به آن واقعه در 72 بخش با ذکر روایت های تاریخی و احادیثی از امام حسین علیه اسلام آموزه های مختلفی را تببین و تشریح کرده است. همان گونه که نویسنده در مقدمه کتاب آورده معتقد است، درس ها و عبرت های زیادی در نهضت حیات آفرین عاشورا وجود دارد و شاهنامه ای حماسه ای است که هر خط آن هزاران نکته درس آموز دربردارد.

کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی با زیرعنوان «دستورالعمل هایی در باب سبک زندگی اسلامی: شامل رهنمودها و احادیث مختلف حضرت ابی عبدالله الحسین (علیه السلام)» منتشر شده است و مناسب مخاطبانی است که به دنبال درک تازه ای از عاشورا هستند. حجت الاسلام شفیعی در مقدمه می گوید: «این کتاب حاوی 72 پیام از سالار شهیدان جهان به عنوان آموزه های عاشورایی است که درباره هر کدام به شرح کوتاهی پرداخته ایم تا دست مایه ناچیزی باشد برای محققان و مبلغان عاشورایی.»

این کتاب در 581 صفحه و با قیمت 72 هزار تومان در تابستان 98 از سوی انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

«یکی از آموزه های عاشورا آشکار شدن سرانجام هاست. تاریخ اسلام گواه ظهور بسیاری از عاقبت هاست و قیام کربلا نیز شاهد آشکار شدن عاقبت بسیاری از مسلمانانِ به ظاهر مؤمن است. گاهی ظاهر زندگی، گواه بر ایمان و پارسایی و تقوا و گاهی بر عکس آن است؛ ولی حقیقت امر این است که آشکار شدن سیمای باطنی افراد به طور ناقص در عالم برزخ و به صورت کامل در عالم آخرت انجام می پذیرد؛ البته جهاد و شهادت در راه خدا نیز گاهی عرصه تجلی واقعیت هاست. در کربلا عده ای خوش عاقبت و و عده ای بدعاقبت نمایان گشتند. عده ای مورد لعن و نفرین و تعدادی نیز مورد مرحمت تاریخ و مردم قرار گرفته اند.»

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا، اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط