loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قزلی: دیدار با رهبر انقلاب، بهترین هدیه به گروه انتقال ضریح امام حسین (ع) است

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : مهدی قزلی

نویسنده کتاب «پنجره های تشنه» خواستار دیدار گروه انتقال ضریح امام حسین (ع) با رهبر معظم انقلاب شد.

دوشنبه 8 مهر 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه سیزدهمین پویش مطالعاتی روشنا شامگاه شنبه ششم مهر با محوریت کتاب «پنجره های تشنه» با حضور حجت الاسلام نمازی، مشاور وزیر کشور، سرمست، استاندار قم، آیت الله حاج شیخ علی نظری منفرد، از اساتید حوزه علمیه قم و رییس هیأت امنای ساخت ضریح امام حسین (علیه السلام)، حسینی کاشانی، مدیرکل ارشاد استان قم، قره داغی، مدیر انتشارات سوره مهر، اعضای هیأت امنای ساخت ضریح و جمعی از عاشقان ساحت اباعبدالله الحسین (ع) در مجتمع ناشران شهر قم برگزار شد.

مهدی قزلی، نویسنده کتاب روزنوشت های انتقال ضریح حضرت سیدالشهدا (ع) در این نشست، ضمن بیان خاطره تقدیم یک نسخه از کتاب یاد شده به حضرت آیت الله خامنه ای و نحوه مواجه ایشان با این سفرنامه گفت: ابتدا به عنوان کوچک ترین عضو گروه انتقال ضریح از شهر مقدس قم به کربلای معلا می خواهم از عزیزان هیات امنای ساخت ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) خواهش کنم؛ با توجه به نظر عنایت مقام معظم رهبری نسبت به کتاب، موضوع کسب اجازه برای دیدار گروه انتقال با معظم له را پیگیری کنند.

در ابتدای این نشست که به همت گروهی از ناشران، علاقمندان و اهالی کتاب و ادبیات برگزار شد، حجت الاسلام، دیباج عضو شورای سیاستگذاری پویش مطالعاتی روشنا و یکی از ناشران و دست اندرکاران برگزاری این پویش مطالعالتی با بیان سابقه برگزاری این حرکت فرهنگی در دوره های پیشین گفت: پویش روشنا تا کنون نزدیک به یک میلیون نسخه کتاب در قالب این برنامه مطالعاتی از سوی علاقمندان به کتاب تهیه و مطالعه شده است.

عضو شورای سیاستگذاری پویش مطالعاتی روشنا افزود: علاقه مندان به شرکت در این پویش می توانند با تهیه این اث با 50 در صد قیمت از کتابفروشی های معتبر و مطالعه و معرفی و بازنشر محتوای آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در این پوی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه جوایز مادی و معنوی برای شرکت کنندگان در پویش در نظر گرفته شده است گفت: نشانی اینترنتی پویش مطالعاتی روشنا rushana.ir است.

محمود پارچه باف، عضو هیأت امنا و مدیر گروه ساخت و انتقال ضریح اباعبدالله الحسین (ع) نیز در بخشی از این مراسم با اشاره به شور و حال مردم ایران اسلامی و استقبال آنان از ضریح مطهر در طول مسیر و در جای جای کشور، خاطرات و رویدادهای دوره انتقال ضریح را بی سابقه و به یاد ماندنی برای همه اعضای گروه عنوان کرد و افزود: روزهای قبل از انتقال، بیشتر تلاش هیأت امنا، معطوف به پاسداری از ضریح و امنیت آن بود. اما در گام های نخستِ حرکت کاروانِ انتقال، موضوع به سمت ضرورت حفظ ایمنی و سلامت مردم و مشایعه کنندگان ضریح سوق پیدا کرد.

پارچه باف در این باره خاطر نشان کرد: پیش از حرکت و در جریان مذاکره و عقد قرارداد با شرکت بیمه، پیش بینی کرده بودیم که در مسیر قم تا کربلای معلا، در هر شهر ۴۰ هزار نفر بیمه حوادث و بیمه عمر شوند ولی هنوز در شهر قم بودیم که با شرکت بیمه کننده تماس گرفتیم و درخواست افزایش ده برابری تعداد بیمه شدگان کردیم.

وی اضافه کرد: البته عشق ریشه دوانده در روح و جان مردم نسبت به حضرت امام حسین (ع) میلیون ها نفر را پا به پای کاروان انتقال کشاند و خدا را صد هزار مرتبه شکر که به جز یکی دو مورد آسیبی به کسی از مشایعه کنندگان نرسید.

مدیر پروژه ساخت و ضریح سیدالشهدا (ع) با اشاره به ضرورت ثبت و مستندسازی خاطرات رویدادی با ضریب اهمیتی چون ماجرای انتقال ضریح مطهر گفت: واقعیت را بگویم که در آن زمان به غیر از آقای آزادگان، مدیر اجرایی پروژه، هیچکدام از ما به فکر ثبت این رویداد جهان تشیع در قالب یک کتاب نبودیم.

در بخش دیگری از این مراسم حمیدرضا آزادگان با تشریح روند اعلام و به نوعی فراخوان این روزنگاشت گفت: پس از طرح ضرورت مستندسازی این حرکت، و تایید اعضای هیأت امنای ساخت ضریح، هیچکدام از نویسندگان برای همراهی کاروان و انجام این کار سترگ پا پیش نگذاشتند. یا به عبارتی شاید ما را در امر مستندنگاری و پیگیری تالیف کتاب جدی ندیدند (البته خالی بودن توشه ما در حوزه مستندنگاری و ادبیات و داستان هم همین موضوع را قوت می بخشید که کسی کار نوشتن در این حوزه را جدی نگیرد.)

مدیر اجرایی و نماینده هیأت امنای ساخت ضریح افزود: پیگیری های یافتن فرد مناسب برای مستندنگاری از ماجرای انتقال ما را به خارج از شهر و استان قم هدایت کرد. به همین دلیل من شخصا سراغ آقای رضا امیرخانی، نویسنده نام آشنای کشورمان رفتم و از ایشان خواستم کار تهیه مستند مکتوب این سفر را بر عهده بگیرند. اما آقای امیرخانی به دلیل سفرِ از قبل زمانبندی شده، ضمن عذرخواهی بابت عدم امکان همراهی کاروان، آقای مهدی قزلی را با سابقه تالیف آثار حوزه مستندنگاری و نیز نگارش گزارش برخی دیدارهای مقام معظم رهبری، به عنوان فردی مناسب برای انجام این کار معرفی کردند.

آزادگان در این باره افزود: خدا را شاکریم که پس از گذشت حدود ۵ سال و انتشار هفتمین چاپ «پنجره های تشنه» به همت انتشارات وزین سوره مهر، اکنون شاهد قرار گرفتن این اثر ماندگار در پیشانی فهرست یک حرکت ملی و فرهنگی با نام«پویش مطالعاتی روشنا» بوده و سپاسگزار لطف، عنایت و مهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به گروه هستیم.

در بخش پایانی این مراسم، خانم محمودی یکی از مشایعه کنندگان ضریح حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پس از سال ها سکوت، ماجرای بهبود خود و رهایی از بیماری مهلک سرطان در جریان توسل به حضرت سیدالشهدا را برای حاضران تشریح کرد.

کتاب پنجره های تشنه، روایتی از انتقال ضریح حرم حضرت سیدالشهدا (ع) است که در سال ۱۳۹۳ از سوی نشر سوره مهر منتشر شده است. گفتنی است پس از انتشار «پنجره های تشنه» و در مراسم پیاده روی اربعین در بین الحرمین ـ در جوار حرمین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (س) ـ از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب رونمایی شده بود.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک کنید

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط