loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار مرجع عاشوراپژوهی برای مردم

موسسه دارالعرفان، انتشار کتاب «عنصر شجاعت یا 72 تن و یک تن» را در دست دارد. این کتاب اثری از مرحوم «میرزا خلیل کمره‌ای» است که در راستای احیای میراث شیعی بازچاپ و منتشر خواهد شد.

محمدحسین گردان، دبیر هیات علمی مرکز علمی ـ تحقیقاتی دارالعرفان، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بیان این مطلب، اظهار کرد: «عنصر شجاعت» از مفصل‌ترین مجموعه‌هایی است که به لحاظ تاریخی و تحلیلی به زندگی، اقدامات، فضایل و رفتارهای امام حسین(ع) می‌پردازد.

وی با اشاره به این که مرحوم کمره‌ای بیش از 70 عنوان اثر چاپ شده داشت و در شمار افراد صاحب رای و اندیشه زمان خود بود، گفت: وی در شمار فیلسوفان، متکلمان، فقیهان و عارفان بزرگ بود و در تقریب مذاهب فعالیت‌های بی‌شماری به انجام رساند.

گردان از «عنصر شجاعت» به مثابه یکی از آثار مرجع در حوزه عاشوراپژوهشی یاد کرد که اطلاعات فراوانی را درباره سالار شهیدان، امام حسین(ع) در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می‌دهد و در عین حجیم و کامل بودن، برای مخاطبان عمومی به رشته تحریر درآمده است.

دبیر هیات علمی مرکز علمی ـ تحقیقاتی دارالعرفان یادآور شد: مرحوم کمره‌ای متولد سال 1278 هجری شمسی بود که سال 1362 از دنیا رفت.

تالیفات میرزا خلیل بر حول چهار محور دعوت اسلام یعنی دعوت به آموزه‌های پیامبر(ص)، کتاب دعوت (قرآن)، خانه دعوت (کعبه) و رهبران دعوت (ائمه) نوشته شده‌اند. از معروف‌ترین کتاب‌های وی می‌توان به افق وحی، شرح نهج البلاغه (آسمان و جهان)، قبله اسلام ـ کعبه یا مسجد الحرام، علی و الزهرا، سرچشمه آب حیات، عنصر شجاعت یا هفتاد دو تن و یک تن (در هفت جلد)، بیت‌المقدس و تحول قبله و فتاوی صحابی کبیر سلمان فارسی اشاره کرد.

فعالیت شاخص کمره‌ای تا پایان عمر تلاش برای اتحاد مسلمانان جهان و به تعبیر خودش «توحید کلمه برای کلمه توحید» بود.

موسسه دارالعرفان کتاب هفت جلدی «عنصر شجاعت یا 72 تن و یک تن» را به زودی در شمارگان 2000 نسخه و بهای 500 هزار ریال منتشر و روانه بازار نشر خواهد کرد.

یکشنبه 28 آذر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط