loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خواندن این کتاب به سیاستگذاران فناوری توصیه می شود

انتشارات مرتبط : الگونگار پیشرفت

نویسندگان مرتبط : سید مجتبی قافله باشی | سعید حسین رفیعی | حامد حاجی پور

«خروج از خیابان سئول» داستان حمایت های صورت گرفته از فناوری نانو و شرکت های فعال در آن است که با بررسی تجربه نمایشگاه ساخت داخل و دو صنعت خودرو سازی و نفت، یک سیاست و نظریه حمایتی نیز توصیه کرده است که به عنوان یکی از مزایای این کتاب قابل بیان است.

چهارشنبه 2 بهمن 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، انتشارات الگونگار پیشرفت در آخرین کتاب خود با عنوان «خروج از خیابان سئول» داستان حمایت های صورت گرفته از فناوری نانو و شرکت های فعال در آن را روایت کرده و با بررسی تجربه نمایشگاه ساخت داخل و دو صنعت خودرو سازی و نفت، یک سیاست و نظریه حمایتی نیز توصیه کرده است که به عنوان یکی از مزایای این کتاب قابل بیان است.

نگارش شیوا و روان این کتاب که مخاطب را به درستی با وقایع و اتفاقات همراه می کند، توسط سیدمجتبی قافله باشی، سعید حسین رفیعی و حامد حاجی پور در ۱۴۰ صفحه انجام گرفته و روانه بازار نشر شده است.

قدمت صنعت نفت در کشور بیش از صنعت خودروسازی است، اما این صنعت هم نتوانسته در بیش از ۱۰۰ سالی که در ایجاد شده، به صنعتی پیشرو و غرورآفرین در کشور بدل شود. در این صنعت از بدو شکل گیری، شرکت های غربی بر مسند مدیریت چاه های ایران نشستند و برای راضی کردن مردم، شرکت بی پی را به عنوان بنزین پارسی به خورد مردم دادند. از آن زمان تغییری در فرهنگ مدیران نفتی ایجاد نشد و همچنان چشم ها به سمت غرب و شرکت هایی مانند توتال، بی پی و شل باقی ماند و در نتیجه رشدی که انتطار می رفت در صنعت نفت ایجاد نشد.

دو صنعت خودروسازی و نفت به عنوان دو صنعت پرسابقه و ناموفق در کشور، مسیرهای متفاوتی را طی کرده اند اما نتیجه ای یکسان داشته اند. خودروسازی حمایت شده، اما حمایت هایی غلط که به پیشرفتش منجر نشده است. از آن طرف صنعت نفت حمایت نشده و فرصتی برای رشد در اختیارش قرار نگرفته است. حمایت غلط و عدم حمایت هر دو یک نتیجه در پی دارند و آن هم چیزی نیست جز عقب ماندگی و عدم پیشرفت.

در مقابل این دو صنعت، فناوری نانو قرار گرفته است که قدمتی کمتر از ۲۰ سال در کشور دارد اما در طی این سال ها با حمایت های درستی که از آن شده، شاهد رشد و پیشرفت روزافزون صنعت نانو در کشور و تبدیل شدن آن به «نماد پیشرفت»، «ما می توانیم» و «غرور ملی» هستیم.

در بخش ابتدایی کتاب تجربه نمایشگاه ساخت داخل در ۵ فصل و در بخش دوم کتاب بررسی دو صنعت خودروسازی و نفت در ۳ فصل روایت شده است.

خواندن این کتاب به علاقه مندان سیاستگذاری، مدیران و فناوران توصیه می شود.

بخشی از کتاب:

«برای ما خرید جنس خارجی همیشه با کلاس است. از بسته بندی شیک و طراحی چشم نوازش که بگذریم، احتمالا خوش دست تر و دقیقتر از مشابه وطنیش کار می کند. اگر یک «Made in Japan» یا «Germany» هم گوشه کنارش زده باشند، دلمان از دوامش قرص می شود. گاهی همین جور که پشت پنجره یک مغازه با کالاهای شیک خارجی می ایستیم، بدمان نمی آید بهانه ای برای خرید یکی دو قلم از آن ها پیدا کنیم؛ خصوصاٌ اگر قواره ی جیبمان باشد. اگر این خرید را از خیابان جردن و چهارراه استانبول و مجتمع پالادیوم هم انجام دهیم، شیرینی اش دو چندان می شود. حال فرض کنیم این کالای خارجی، کالای سرمایه ای باشد؛ عقل حسابگر دکارتی گواهی می دهد که حتماٌ باید تومان را دلار کرد و یک جنس مرغوب خرید. اگر این کالا ضبط و ربطی به گسترش علم و عالم داشته باشد، فورا باید سراغ چند برند اول دنیا رفت و شأن علم را حفظ کرد. حالا آمدیم و این دلار از جیب خزانه دولت بود؛ دیگر هیچ درنگی جایز نیست».

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط