loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دومین رمان «یامین پور» در کمتر از یک سال به بازار می آید

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : وحید یامین پور

بزودی دومین رمان وحید یامین پور با عنوان «ارتداد» از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می شود.

سه‌شنبه 8 بهمن 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، به زودی دومین رمان وحید یامین پور با عنوان «ارتداد» از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می شود.

بر اساس این گزارش، این اثر که یک عاشقانه سیاسی از یامین پور است که پس از «نخل و نارنج» روانه بازار کتاب می شود تا این بار یک مسئله سیاسی موضوع کتاب وی باشد.

یامین پور در نخستین رمان خود سراغ زندگی و زمانه شیخ مرتضی انصاری رفت که این اثر توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

اثرگذاری شیخ مرتضی انصاری بر جریان فقه شیعه مشهور است و تلاش مثال زدنی و ستودنی او در تربیت شاگردانی که ساختار علمی دین را قوت بخشیدند و شاگردان آن ها بعدها دنیا را تکان دادند بر همه مشخص است.

شاگردانی که این عالم تربیت کرد، پرچمدار مبارزات سیاسی تاریخ سازی در خاورمیانه شدند؛ به عنوان نمونه میرزا محمدحسن شیرازی عهده دار زعامت دینی شیعیان شد و توانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مهم تحریم تنباکو را صادر کند و مردم را به مقاومت فرابخواند. پیروزی میرزای شیرازی توانست راه را بر جنبش های بعدی فراهم کند و دیگر شاگردان شیخ انصاری در ربع نخست قرن چهاردهم هجری توانستند نخستین انقلاب ۱۰۰ ساله اخیر را در منطقه خاورمیانه رهبری کنند. مکتب علمی و فقهی او شاگردانی چون امام خمینی (ره) داشت که اولین حکومت دینی در دوران غیبت کبری را بنا کردند.

جدیدترین رمان این نویسنده «ارتداد» نام دارد که در حدود ۲۵۰ صفحه بوده و از سوی سوره مهر منتشر خواهد شد. این اثر در سه بخش «حیرت»، «ارتداد» و «رجعت» نوشته شده است.

بخش هایی از تاره ترین اثر این نویسنده را بخوانید؛

بلا را ما انتخاب نمی ‏کنیم. بلا غالباً خودش سرزده می ‏آید و ماهیچه ‏ های کرخت و خواب ‏ آلود تاریخ را به تحرک وا‏ می ‏دارد. بلا می ‏آید تا تاریخ زخم بستر نگیرد. دقیقاً لحظه ‏ ای که همگان در شهری پرپیچ ‏و خم و خاموش گم ‏ و گور شده‏ اند و بی ‏ مقصد به دیوارهای بلند روزمرگی می‏ خورند، فتنه‏ ای جرقه می ‏ زند و «وقت» و هنگامه ‏ای تجلی می ‏کند تا چشم ‏ ها برای لحظاتی مبدأ و مقصد را ببینند و راه را از سر بگیرند.

فتنه ترفند خداوند است برای ورق زدن تاریخ، برای زیرورو کردن همه چیز، از ارباب و رعیت، ظالم و مظلوم، گمراه و هدایت‏ شده، دارا و ندار، غمگین و سرخوش، نگران و امیدوار

ـ پس تاریخ خیلی هم تنبل نیست. پدیده‏ ها سریع‏ تر از تصور ما رخ می ‏دهند...

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط