loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات محسن رفیق دوست روانه بازار نشر شد

انتشارات مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسندگان مرتبط : داود قاسم پور

ویراست دوم کتاب "خاطرات محسن رفیق دوست" توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

دوشنبه 5 اسفند 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل ازخبرگزاری تسنیم، ویراست دوم کتاب "خاطرات محسن رفیق دوست" توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

خاطرات رفیق دوست به دلیل حضور راوی در عرصه های مختلف از روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن، سرشار از روایت های بدیع است و از این رو، اطلاعات سودمندی درباره تاریخ انقلاب از نخستین سال های نهضت اسلامی و دهه اول پس از پیروزی انقلاب در اختیار خواننده قرار می دهد.

رفیق دوست از بازار که یکی از ارکان مبارزه علیه حاکمیت پهلوی بود به خیل مبارزان پیوست و در برهه های بعدی از قیام 15 خرداد تا پیروزی نهایی انقلاب اسلامی، ابعاد مختلف مبارزه را تجربه کرد. حضور در زندان و آشنایی با نحله های مختلف فکری، شناخت از گروه های مختلف همچون نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق، ارتباط با شخصیت های مختلف مبارز و انقلابی، حضور در ستاد استقبال از امام خمینی، حضور در هسته اولیه سپاه، عملکرد تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس و ... در کنار نثر روان و جذاب، نکاتی است که خواننده را به مطالعه خاطرات رفیق دوست ترغیب می کند.

مناسبات نظامی با روسیه و لیبی در دوران جنگ، جریان دیپلمات های ربوده شده توسط اسرائیل، جزئیاتی از عملیات کربلای 4 و 5 و ماجرای اختلاس 123 میلیارد تومانی که متوجه برادر او بود از ناگفته های این کتاب است.

«خاطرات محسن رفیق دوست» در 12 فصل تدوین و تنظیم شده است. فصل اول تا چهارم، خاطرات راوی از تولد و خانواده، نخستین فعالیت های سیاسی تا تبعید امام، دستگیری و زندانی شدن وی تا پیروزی انقلاب اسلامی را دربر می گیرد.

از بدو ورود امام و پیروزی انقلاب اسلامی تا خاطرات دوران دفاع مقدس و به دنبال آن همراهی حضرت آیت الله خامنه ای در اولین روزهای رهبری ایشان تا ریاست بنیاد مستضعفان بخش دیگر خاطرات خواندنی محسن رفیق دوست است که از فصل پنجم تا دوازدهم این اثر را پوشش داده است.

این اثر با تدوین داوود قاسم پور در 399 صفحه به قیمت 39 هزار تومان توسط مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

برای خرید اینترنتی این کتاب از فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط