loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلیلی: ‌بصیرت، استفاده از فرصت‌های نظام است

نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین فرصت در مقابل هجمه‌های دشمن بوده که در این راستا کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

در حال حاضر و در نظامات اجتماعی سیاسی و اقتصادی، دشمن به دنبال از بین‌بردن سیرت نظام با هدف قرار دادن فرصت‌های نظام است که از جمله ان می‌توان به فتنه 88 اشاره داشت.
انتخابات 88 و حضور 85درصدی مردم در انتخابات با گذشت 30سال از انقلاب اسلامی ایران فرصتی مناسب برای ایران در فضای سیاسی جهان به عنوان یک ابر قدرت در منطقه و فضای بین‌المللی فراهم کرد، به گونه‌ای که تا روز انتخابات و حضور مردمی، ایران به عنوان دینی‌ترین کشور دموکرات مطرح شد.
مدیر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: اما این فرصت برای نظام به شکل مناسب و به عنوان سکویی برای پرش در فضایی سیاسی جهان استفاده نشد و درنهایت دشمن این فرصت نظام را مخدوش کرد. شناسایی دشمن و عوامل تهدید از سوی دشمنان از جمله ضروریات یک نظام بوده، اما انچه که مسلم است استفاده از این استراتژیک به تنهای برای شناسایی دشمن خطا است.
در حال حاضر با شناسایی فرصت‌های نظام و استفاده از این فرصت‌ها می‌توان حرکت دشمن ستیزانه‌ای برای مقابله با تهدیدهای آنان‌ داشت.
اکنون و در مقابله با تهاجم فرهنگی تنها به بیان تهدیدهای این مسئله می‌پردازند، در حالی که در جبهه فرهنگی فرصت‌های بسیاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به مقابله پرداخت.
این گونه از افراد با وجود آنکه دلسوز نظام هستند، اما تنها به بیان تهدیدها می‌پردازند که این خود نشانگر نداشتن بصیرت آن‌ها در راستای شناسایی دشمن است.
جایگزین کردن مطالب حاشیه‌ای یک موضوع به جای اصل آن در ذهنیت عمومی و نیز حمایت از افراد نالایق و ناشایسته و نیز عقب نگه داشتن افراد شایسته از جمله عواملی است که یک نظام را به سمت فروپاشی سوق می‌دهد.

* سخنرانی در مسجد صنعتگران مشهد، در مراسم جبهه فرهنگی و افق‌های پیش‌رو

منبع: وبلاگ وحید جلیلی
http://vahid-jalili.blogfa.com/post-63.aspx

سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط