loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح کتاب مصباح الهدایه امام خمینی(ره) رونمایی شد

نویسندگان مرتبط : معاونت پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

کتاب عرفان در منظر وحی و برهان، شرح کتاب مصباح الهدایه امام خمینی(ره) نوشته آیت‌الله ممدوحی، عصر امروز در تهران رونمایی ‌شد.

آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از رونمایی کتاب عرفان در منظر وحی و برهان، خبر داد و بیان داشت: کتاب عرفان در منظر وحی و برهان، شرح کتاب مصباح الهدایه امام خمینی(ره) که نتیجه سال ها کار علمی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: مباحث عرفان اسلامی سدی در مقابل عرفان های نوظهوری است که امروز در حال رسوخ در جامعه است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امام خمینی(ره) یکی از کارشناسان در عرفان نظری است که به قول استاد مطهری در هر عصری تعداد محدودی در این عرصه موفق می شوند.

وی گفت: فاصله عرفان نظری از فلسفه آن چنان است که در هر قرن ،ده ها فیلسوف متبحر به عالم علم قدم می نهند و این در حالی است که متخصص در عرفان نظری بسیار کم هستند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امام خمینی(ره) از بزرگ مردانی است که در استنطاق عقلانی قرآن و حدیث، گوی سبقت را از دیگر عالمان ربوده است و گذشته از تیزبینی های خاص عالمان حدیث، به استظهار معانی بلند معرفت از آیات و روایت پرداخته و اسرار جالبی را کشف و تدوین کرده است.

وی گفت: امام خمینی(ره) در رساله های خود با نقل آیات و روایات به عالی ترین قله معارف اشاره کرده اند و به رمز و رازی رسیده اند که حل آن تنها کرامت و هدایت حضرات معصومین(ع) را می طلبد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: به راستی جای این گونه همت های بلند در علوم حدیث و قرآن خالی بوده است و امام خمینی(ره) این خلاء را پر کردند.

وی بیان داشت: کتاب مصباح الهدایه امام خمینی(ره) یکی از آثار ارزشمندی است که در زمینه عرفان اسلامی نوشته شده است.

گفتنی است، کتاب عرفان در منظر وحی و برهان در 600 صفحه و از سوی موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شده است و عصر دیروز در سرای خاقانی واقع در خیابان سمیه روبروی دانشگاه تربیت معلم تهران و با حضور اعضای شورای شهر تهران و جمعی از نخبگان و فرهیختگان رونمایی شد

چهارشنبه 11 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط