loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیین رونمایی از کتاب «در انتظار پدر» در یک هیأت برگزار می‌ شود

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی

نویسندگان مرتبط : کبری خدابخش دهقی

آیین رونمایی از کتاب «در انتظار پدر» و تجلیل از مادر شهید محمدرضا تورجی‌زاده از سوی مجموعه «کتاب هیأت»، «هیأت فدائیان حسین علیه‌السلام» و «انتشارات شهید کاظمی» برگزار می‌شود.

دوشنبه 6 اردیبهشت 1400

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از کتاب «در انتظار پدر» و تجلیل از مادر شهید محمدرضا تورجی‌زاده از سوی مجموعه «کتاب هیأت»، «هیأت فدائیان حسین علیه‌السلام» و «انتشارات شهید کاظمی» در سالروز شهادت مداح اهل‌بیت (علیهم‌السلام) شهید محمدرضا تورجی‌زاده برگزار می‌شود.

در این مراسم حاجیه خانم حمیدی اصفهانی (مادر شهید)، حجت‌الاسلام علی صغیرا (سخنران)، سیدرضا نریمانی (مداح اهل‌بیت)، و همرزمان شهید حضور خواهند داشت.

کتاب «در انتظار پدر» براساس خاطرات و ناگفته‌های مادر مداح اهل‌بیت (علیهم‌السلام) شهید محمدرضا تورجی‌زاده؛ فرمانده گردان یازهرا (سلام‌الله‌علیها) از زمانی که متولد شد تا زمانی که به شهادت رسید، نوشته شده است.

در برهه زمانی مذکور در زندگی مادر، اتفاقات تلخ و شیرین فراوانی می‌افتد. از گذراندن دوران کودکی تا اتفاقات قبل از پیروزی انقلاب و وقتی جنگ مهمان ناخوانده همه خانه‌ها می‌شود. در بین این اتفاقات بزرگ شدن محمدرضا لحظه به لحظه به چشم می‌آید.

در قسمتی از این کتاب این گونه آمده است:

ـ حس تنهایی و تنهاشدن داشتم. علیرضا برگشت. صدایش زدم و گفتم: «مادر، علیرضا، داداشِت کوجاست؟»
ـ نگران نباش مامان، بیمارستان تهرانه. عصری بلیط می‌گیرم تا با بابا برین و یه سری بزنین و برگردین. 
ـ عصر دیره، برای خودم بلیط بگیر تا برم.
نشست روبه رویم. به چشمانم زل زد. نگاهم کرد، نگاهم کرد و آن قدر نگاه کرد و سکوت کرد و بغض کرد که گفتم: «علیرضا، ممد شهید شده؟»
- چشمانش را که به نشانۀ تأیید بست، همه دنیا دور سرم چرخید. مثل طبل توخالی شدم که هر صدایی در آن چند مرتبه تکرار می‌شود. کمرم تیر کشید؛ گویی دو تا سطل آب یخ رویم ریختند. می‌لرزیدم. نه کم؛ زیاد. دست خودم هم نبود. چقدر نداشتن ممد قرار بود سخت باشد؛ اما گریه نکردم. انگار خانه آرزوهایم ویران شده بود. چشمانم یاری‌ام کردند و برای عزیزترینم نباریدند. چند تا پتو رویم انداختند؛ اما این لرزش لعنتی رهایم نمی‌کرد. در پنجمین روز اردیبهشت سال 1366، عمر دنیایی ممد من تمام شد.

این کتاب  به قلم خانم کبری خدابخش دهقی (نویسنده کتاب‌های مجید بربری، و...) به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

آیین رونمایی از کتاب «در انتظار پدر» و تجلیل از مادر شهید، امروز یکشنبه، 5 اردیبهشت ماه از ساعت 22:30، در اصفهان، چهارراه عسکریه، آستان مقدس شاه میرحمزه (علیه‌السلام)،هیأت فدائیان حسین (علیه‌السلام) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط