loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بهناز ضرابی زاده

بهناز ضرابیزاده در سال 1347 در همدان متولد شد. ضرابیزاده کارشناس مسئول آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. او تاکنون سردبیری نشریه استانی جاودانهها، دبیر انجمن داستان دفاع مقدس از سال 1386، عضو شورای نویسندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، عضو شورای انتخاب کتاب بنیاد شهید استان همدان، دبیر انجمن داستان سازمان بسیج هنرمندان را بر عهده داشته است. تألیف و چاپ بیش از دویست و پنجاه اثر داستانی و ادبی در نشریات و مجلات برگزیده کشوری از دیگر فعالیتهای ضرابیزاده است.



ضرابیزاده برگزیده بیش از 30 جشنواره داستاننویسی سراسری؛ از جمله کسب مقام اول در نخستین جایزه داستان ویژه مخاطبان کودک و نوجوان با موضوع امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، تقدیر شده در چهارمین و ششمین جایزه ادبی اصفهان، کسب مقامهای برگزیده در هشتمین، نهمین و دهمین جشنواره مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد.



بهناز ضرابیزاده مقامهای اول، دوم، سوم در یادواره شهدای دانشجویی کشور، کسب مقام برتر در کنگره سراسری حضرت زینب (س)، کسب مقام برگزیده در سیزدهمین جشنواره کتاب سال (سلام) به جهت تألیف کتاب آدم برفی، معرفی به عنوان نخبه بسیجی در سال 1388 توسط آموزش و پرورش و سازمان بسیج هنرمندان، داور مسابقات مختلف ادبی استانی بیش از ده مورد همکاری مجلات کیهان بچهها و رشد دانشآموز را نیز در کارنامه درخشان خود دارد.



به تازگی نیز کتاب «دختر شینا» خاطرات قدمخیر محمدیکنعان همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی به عنوان کتاب سال شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به قلم بهناز ضرابیزاده برگزیده شد.



آثار

- «دختر شینا»، انتشارات سوره مهر؛

- «مرغ شل»، نوجوان، انتشارات سوره مهر؛

- «آن روز سه شنبه بود»؛

- «سیب آرزو»، داستان نوجوان؛

- «گنجشک سبز و آبی»، داستان کودک، برگزیده در بخش تصویرگری کتاب سال دفاع مقدس 1389؛

- «آدم برفی»، داستان نوجوان، کتاب سال سلام؛

- «بابای 9 سالگی»، داستان کودک؛
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 14 تیر 1391
  • شناسه
    10888
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط