loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هانس گئورگ گادامر

هانس-گئورگ گادامر (به آلمانی: Hans-Georg Gadamer) (زادهٔ ۱۱ فوریه ۱۹۰۰ – درگذشتهٔ ۱۳ مارس ۲۰۰۲) فیلسوف برجستهٔ آلمانی در سنت قاره ای و نویسندهٔ اثر مشهور حقیقت و روش (۱۹۶۰) بود.

گادامر در ماربورگ به دنیا آمد. پدرش شیمیدان بود. او بعدها در فرایبورگ با هایدگر آشنا شد. در آن زمان هایدگر دانشجو بود و هنوز به سمت استادی دانشگاه درنیامده بود.
پیشینه هرمنوتیک

گادامر از پیشگامان هرمنوتیک فلسفی است. آن زمان که شلایرماخر به شیوه ای تاثیر گرفته از کانت رسالت هرمنوتیک را از تعیین دستورالعمل هایی برای فهم به کشف شرایط عامی که اساساً فهم را امکان پذیر می سازد تغییر داد تصوری تازه از هرمنوتیک حاصل شد.گادامر هرمنوتیک را فلسفی کرد و آن را به کمال رساند. او آن را از نظریه ادبی جدا کرد. اگر نظریه ادبی را به قاعده در آوردن تاویل به مفهومی عام از ادبیات باشد در این صورت هرمنوتیک گادامر نظری یا نظرپردازانه نیست.
  • زادروز
    1900
  • محل تولد
    ماربورگ، پادشاهی پروس، امپراتوری آلمان
  • نام کامل
    هانس-گئورگ گادامر (به آلمانی: Hans-Georg Gadamer)
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 3 شهریور 1392
  • شناسه
    13931
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط