عباسعلی اختری

عباسعلی اختری

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری در ۱۳۱۸ش در شهرستان سمنان و در خانواده ای روحانی به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم در زادگاه خود ادامه داد و تحصیلات حوزوی را هم در حوزه ی علمیه ی مشهد آغاز کرد و بیست سال در آن حوزه به تحصیل و تدریس پرداخت . وی سپس به حوزه ی علمیه ی قم رفت و در درس های خارج فقه و اصول مراجع قم شرکت کرد و در آن حوزه از محضر آیات غضنفری ، سبزواری ، فشارکی ، مؤمن قمی و محمدعلی گرامی سود برد.
نمایش کالا های موجود
کالا های تخفیف دار
دسته بندی موضوعی
مرتب سازی
فیلتر
مرتب سازی براساس :
جدید ترین
پرفروش ترین
پربازدید ترین
گران ترین
ارزان ترین
محصول پیدا شد
























































































































عباسعلی اختری
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری در ۱۳۱۸ش در شهرستان سمنان و در خانواده ای روحانی به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم در زادگاه خود ادامه داد و تحصیلات حوزوی را هم در حوزه ی علمیه ی مشهد آغاز کرد و بیست سال در آن حوزه به تحصیل و تدریس پرداخت . وی سپس به حوزه ی علمیه ی قم رفت و در درس های خارج فقه و اصول مراجع قم شرکت کرد و در آن حوزه از محضر آیات غضنفری ، سبزواری ، فشارکی ، مؤمن قمی و محمدعلی گرامی سود برد. سپس دوباره به مشهد رفت و در درس خارج فقه و اصول آیات عظام : میلانی ، وحید و فلسفی حاضر شد. وی پس از مدتی به تهران رفت و از مدرسه ی دارالفنون مدرک مدرسی دریافت کرد. با آغاز نهضت حضرت امام در خرداد ۱۳۴۲ به نهضت مزبور پیوست و در جریان اعزام روحانیون به خدمت سربازی ، همراه آیت الله هاشمی رفسنجانی دستگیر و به خدمت سربازی اعزام شد.

او در سال ۱۳۵۴، با ایراد سخنرانی های افشاگرانه در تهران ، به مبارزات خود ادامه داد و به خاطر این سخنرانی ها، دستگیر و تحت شکنجه و آزار و اذیت ساواک قرار گرفت . پس از آزادی از زندان مبارزات خود را ادامه داد تا اینکه مجدداً در رمضان ۱۳۵۷ش دستگیر شد و به زندان افتاد، ولی در آستانه ی پیروزی انقلاب اسلامی ، و در اثر شتاب گرفتن انقلاب ، از زندان آزاد شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا به سمت ریاست کمیته ی انقلاب اسلامی شهرستان شیروان منصوب شد. سپس در سال ۱۳۵۹ عهده دار مدرسه ی عالی کانون اسلامی اراک شد و با حرکت های انحرافی که در آنجا ایجاد شده بود به مبارزه پرداخت . او در ۱۳۶۰، طی حکمی از طرف حضرت امام ، به امامت جمعه ی شهرستان سمنان منصوب شد. به دنبال شهادت عبدالمجید دیالمه نماینده ی مشهد در اولین دوره ی مجلس شورای اسلامی ، در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ، با اصرار شهید بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد، کاندیدای نمایندگی مجلس شد و توانست با آرای قابل توجهی به مجلس شورای اسلامی راه یابد. در مجلس ، در کمیسیون اقتصادی و دارایی فعالیت کرد و مدتی هم نایب رئیس کمیسیون فوق بود. پس از پایان کار مجلس اول ، به قضاوت در یکی از شعب دیوان عالی کشور پرداخت . سپس از طرف امام به عنوان نماینده ی امام در استان سمنان و امام جمعه ی سمنان منصوب شد. او هم زمان با فعالیت های سیاسی به تدریس در دانشگاه های شهید بهشتی تهران و نیز دانشگاه تهران و دیگر فعالیت های علمی ـ آموزشی پرداخت . در ۱۳۷۹ ش به عضویت شورای سیاست گذاری ائمه ی جمعه ی سراسر کشور درآمد. در ۱۳۸۰ از امامت جمعه ی سمنان استعفا داد و به امامت جمعه ی شهر ری منصوب شد. در انتخابات ششمین دوره ی مجلس شورای اسلامی ، کاندیدای نمایندگی از حوزه ی انتخابیه ی تهران بزرگ بود که توانست به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

سمت های دیگر وی ، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های سمنان و نمایندگی ولی فقیه و بنیاد مسکن بود. از آثار او می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱ـ آشنایی با قرآن ،
۲ـ امام و احیای ارزش های انقلاب اسلامی ،
۳ـ تولی ’ و تبری ’،
۴ـ درخشش علی در قرآن ،
۵ ـ نقش انتظار در سیر تاریخ ،
۶ـ نظری به آیین جهاد در قرآن ،
۷ـ جوان بر سر دوراهی ،
۸ـ مدیریت فرهنگ کار
۹ـ سیمای کارگزاران از دیدگاه اسلام و…