loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مریم برادران

برادران در 1355 بدنیا آمد. وی نویسنده ای پر کار است. "حنانه" کتاب زندگی حنانه نصاری است. مریم برادران برای این که قصه زندگی حنانه را بنویسد، او را از آبادان به تهران دعوت کرد، دو شب در هتل مهمانش نمود و در این مدت کوتاه حدود ده ساعت با او مصاحبه کرده است. حنانه نصاری قصه زندگیش را برای مریم براداران بازگو می کند. هفت ماه آزگار با سرما و گرما، بدون وسایل کافی سر کردند. اوایل زمستان پاهای خدیجه ورم کرد. از نم و سرما رماتیسم گرفته بود. اگر زود معالجه اش نمی کردند، به قلبش می زد. کلیه های فاطمه هم آن قدر درد می گرفت که امانش را می برید. توفیق برای معالجه شان زیر بار نرفت. "حنانه" قصه یک دختر جنگ زده است که به خاطر حمله صدام به خاک ایران مجبور شد شهر و دیارش را رها کند و به شهرهای دیگر بگریزد. جنگ همه چیز حنانه را از او گرفت، اول خانه پرخاطره دوران کودکیش را که در اروندکنار بوده و بعد مال و دارایی و نخل ها و لنج پدرش را و دست آخر پدرش، مادرش و بعد برادرش را از او گرفت. اما حنانه همه این سختی و گرفتاری و نگرانی ها را تحمل کرد. حنانه نصاری اجازه داد تا همه اسم ها و شخصیت های کتاب واقعی بمانند. او مشکلات زندگی خانواده یک شهید را بیان می کند تا همه در کنار تلخی جنگ ناشی از عملکرد صدام و حامیانش، فداکاری و ایثار ایرانیان را بفهمند.1

کتاب "یادگاران: کتاب میثمی" روایت زندگی شهید عبدالله میثمی است. این کتاب که ینجمین کتاب از مجموعه یادگاران می باشد حاوی یکصد خاطره کوتاه درباره مراحل مختلف زندگی شهید میثمی از زبان خانواده، آشنایان، دوستان، همرزمان و همکاران اوست. میثمی در خرداد 1344 در اصفهان به دنیا آمد. در حوزه تحصیل کرد و به انقلاب اسلامی پیوست. پس از انقلاب پاینده امام (ره) در سپاه یاسوج و شیراز بود. به جبهه رفت و سرانجام در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسید.

کتاب "دوره درهای بسته: به روایت اسیر شماره ی 5533 فاطمه ناهیدی" خاطرات فاطمه ناهیدی اسیر زن ایرانی در جنگ تحمیلی است. وی در این کتاب از روزهای اسارت و هم بندانش در زندان ها و اردوگاه های عراق سخن می گوید. او در سال 1332متولد شده است در سال 1351تحصیل در رشته مامایی در دانشگاه را آغاز نموده و پس از پایان تحصیلات در مناطق محروم مشغول به خدمت شده است. پس از مدتی کار در شهر بم با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه می رود و در سال 1359 به دست نیروهای بعثی اسیر می شود. نامبرده در سال 1362 آزاد و به ایران باز می گردد.

کتاب "حتی یک قطره اشک نریختم" زندگی نامه ی شهید مصطفی چمران (1360- 1311) است با نگاهی بر دوران کودکی وی، دوران تحصیل در دانشکده ی فنی، تحصیل در امریکا و آغاز فعالیت های سیاسی هجرت به لبنان، انتصاب به وزارت دفاع، پیروزی در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در کسوت نمایندگی مردم تهران تا مبارزات وی و شهادت در دهلاویه را در بر می گیرد. هم چنین در کتاب مطالبی تحت عناوینی چون زندگی نامه ی خودنوشت شهید چمران، پیام حضرت امام (ره) به مناسبت شهادت وی، مصاحبه با حضرت آیت الله خامنه ای درباره شهید چمران، به روایت همسر شهید، به رویات حجت الاسلام عاملی (از هم رزمان این شهید)، اشعاری چند در وصف وی، چمران به روایت اسناد ساواک و برخی از نوشته های این شهید فراهم آمده است.

کتاب "زمانی برای آسودن" به زندگی شهید محمدعلی فیاض بخش اختصاص دارد و با هدف گسترش و تعمیق ارزش های اخلاقی و معنوی در جامعه پزشکی کشور به چاپ رسیده است. کتاب حاصل بیست ساعت مصاحبه با خانواده دوستان و همکاران شهید فیاض بخش است. وی در روز 16 اسفند 1316 در تهران متولد شد. پس از طی تحصیلات مقدماتی در سال 1336 در دانشگاه تهران در رشته پزشکی شروع به تحصیل کرد و در سال 1349 تخصص ارتوپدی خویش را اخذ نمود. در سال 1358 به سمت معاون وزیر بهداری و مدیر کل توانبخشی و در سال 1359 به سمت وزیر مشاور و رییس سازمان بهزیستی کشور منصوب شد. وی خدمات فراوانی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی انجام داد و سرانجام در حادثه ی بمب گذاری 7 تیر 1360 به مقام رفیع شهادت نایل آمد. تمامی مطالب کتاب از آغاز زندگی ایشان تا لحظه شهادت نشان از بزرگواری، بزرگ منشی، ایمان و خدمت و ارادت خالصانه به انقلاب اسلامی اسلام و شخص امام خمینی (ره) دارد.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 12 آبان 1387
  • شناسه
    1687
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط