loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سید حسن شجاعی

سید حسن شجاعی کیاسری (۱۳۲۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۳)، نمایندهٔ چهار دورهٔ مجلس شورای اسلامی بوده است.همچنین او یکی از نویسندگان کتاب تفسیر نمونه است.
شجاعی در شهر کیاسر در استان مازندران در خانواده ای روحانی از تبار امام موسی کاظم (ع)، زاده شد. او در دههٔ ۳۰ با هدایت پدرش به حوزهٔ علمیهٔ کوهستان وارد شد و در سن ۱۷ سالگی پس از گذراندن دروس سطح در مدارس علمیهٔ مازندران، وارد حوزهٔ علمیهٔ قم گردید. شجاعی، در اوایل دههٔ ۴۰ سطوح عالیهٔ تحصیلات حوزوی را در محضر بزرگانی همچون حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، نوری همدانی، حسن زاده آملی و جوادی آملی به پایان رساند و جهت فراگیری درس خارج فقه و اصول، از محضر آیات عظام هاشم آملی، سید محمدرضا گلپایگانی، کاظم تبریزی و مرعشی نجفی بهره برد تا به درجهٔ اجتهاد دست یافت. سید حسن شجاعی کیاسری، عموی سید رمضان شجاعی کیاسری، نماینده فعلی ساری در مجلس نهم می باشد.
وی از اواخر دههٔ ۴۰ تا اواسط دههٔ ۶۰ تحت نظارت و هدایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حدود هجده سال، با همکاری جمعی از علما، تفسیر نمونه قرآن مجید را در ۲۷ جلد تالیف نمودند.

سمت ها
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی دوره های دوم و هفتم
عضو کمیسیون دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی دوره سوم
عضو کمیسیون امور اقتصادی مجلس شورای اسلامی دوره چهارم
عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا
قاضی دیوان عدالت اداری شعبه ۱۰
  • زادروز
    1320
  • محل تولد
    کیاسر
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 17 شهریور 1393
  • شناسه
    18342
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی