loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نجمه کتابچی

کتابچی متولد 1360 در تهران و کارشناس زیست شناسی سلولی مولکولی و دارای سوابقی چون مشاور رئیس فرهنگ سرای خاوران، رئیس فرهنگ سرای تهران و دبیر سرویس فرهنگی ماهنامه نهال انقلاب و سردبیر ماهنامه علمی نوجوانان چرخ و فلک بوده است. "بی تو یک سال است"، "نیمه ی پنهان ماه 13: قجاوند به روایت همسر شهید" و "عروس ماه می شوم: داستانی از حیات نورانی حضرت شهربانو (س)"، "فرشته ها حواس شان جمع است" و "مادران شهید" از آثار داستانی این نویسنده اند. نجمه کتابچی بیشترین فعالیت ادبی خود را در حوزه ادبیات پایداری و در این میان بازنویسی خاطرات رزمندگان و شهدای اسلام قرار داده است. جدیدترین کار کتابچی گردآوری خاطرات مادران شهیدی است که با بیان روحیات رزمندگان اسلام در قبل از اعزام و حضور در جبهه و در زمان مبارزه با دشمن بیان شده اند.

نیمه پنهان ماه 13 روایت شهید اصغر قجاوند از زبان همسرش است. اصغر قجاوند از رزمندگان غیور و شجاع دفاع مقدس و همسرش رقیه قچاوند است.در بخشی از این کتاب می خوانیم: جنگ عادات و علایق روزمره زندگی را به هم می ریزد و هرچه به آن نزدیک تر باشی، زندگیت را هم بیش تر زیر و رو می کند و مناسباتت را با دیگران از نو تعریف می کند. این قصه زندگی ای روستایی است، به دور از محاسبات و پیچیدگی های شهر و همسری که دستی در فرماندهی جنگ دارد و نمی خواهد این فرماندهی مناسبات زندگی خصوصیش را به هم بریزد و آن را پشت در خانه اش می گذارد. قصه زندگی اصغر قجاوند و همسرش داستان تلاش برای حفظ مناسبات زیبای زندگی است. قصه مرد و زنی که تا پایان راه به رغم جنگ و سختی هایش، همراه و همسر هم باقی می مانند. اصغر قجاوند در اولین روز فروردین ماه سال 1367 بر اثر جراحات شیمیایی به شهادت رسید و آسمانی شد.

کتاب "فرشته ها حواس شان جمع است"نیز در سال 1390 به اتمام رسید و حاصل بیش از 40 ساعت مصاحبه با معصومه میرمحمدی، همسر شهید عطاء الله غیاثوند و مادر شهیدان، رضا و علی غیاثوند است. بخش هایی از این کتاب را گفت وگو با عطا ء الله غیاثوند تشکیل می دهد. وی از جانبازان شیمیایی بود که 2 سال قبل (1388) و در روزهای مصاحبه برای این اثر به شهادت رسید. کتابچی، برگزیده رتبه دوم شاخه زندگی نامه داستانی دفاع مقدس در نهمین دوره جشنواره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی پور برای کتاب "قجاوند به روایت همسر شهید" بوده است. کتابچی در خصوص ادبیات دفاع مقدس می گوید: "با توجه به جشنواره های پرهزینه فیلم، موسیقی و تئاتر، حمایت ویژه ای از جشنواره های کتاب سال و به خصوص کتاب دفاع مقدس صورت نمی گیرد. با آن که کتاب برمخاطب اثر بیشتری دارد، ولی کمتر کسی کتاب های پرفروش و برگزیده سال را می شناسد. وی برگزاری جشنواره های خودجوش ادبیات دفاع مقدس را برای نویسندگان نوپا و جوان این حوزه دلگرم کننده می داند. دیده و خوانده شدن و در معرض قضاوت قرار گرفتن کتاب های نویسندگان نوظهور، در ایجاد انگیزه برای دوباره نوشتن موثر است."
  • زادروز
    1360
  • محل تولد
    تهران
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 12 آبان 1387
  • شناسه
    1989
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

عارف اشرفیان

واقعا کتاب های ایشون عالیه

18 اردیبهشت 1397

اخبار مرتبط