loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلر ژوبرت

ادبیات کودک و نوجوان

خبرگزاری فارس با این نویسنده، مصاحبه ای را انجام داده که بخشی از آن را برای اطلاع شما مخاطبان عزیز در اینجا آورده ایم. برای مشاهده این خبر از لینک زیر اقدام کنید:
http://www.farsnews.com/news/13930424000403

"بنده در سال 134٠ در فرانسه و در یک خانواده تحصیل کرده مسیحی بزرگ شدم و در سن 1٩ سالگی پس از جست وجو در ادیان و مکاتب مختلف مسلمان شدم. کمی بعد ازدواج کردم و از سال 1362 با همسرم که ایرانی است، مقیم ایران شدم و اکنون هم دارای دو فرزند پسر دارم ٢٧ و ٢٩ ساله هستم.

تحصیلاتم لیسانس علوم تربیتی، فوق لیسانس ادبیات کودک از راه دور از دانشگاه «لو مان» فرانسه و تحصیلات حوزوی سطح دو است. کار نویسندگی و تصویرگری را همزمان از حدود ٢٠ سال پیش آغاز کردم و به دو زبان فارسی و فرانسه می نویسم.

از سال ١٣٨٨ همکاری با نشریات کودکان را آغاز کردم؛ از آن زمان عضو گروه کارشناسی داستان رشد نوآموز هستم و با مجله های سروش کودکان، نبات کوچولو و گاهی مجلات کودک دیگری همکاری دارم. از سال ١٣٩١عضو گروه کارشناسی داستان سروش خردسال شدم و به مدت یک سال عضو کارگروه خردسال نهاد کتابخانه های عمومی کشور بودم.

در کنار کار نویسندگی و تصویرگری سعی می کنم با بچه ها در ارتباط باشم و چند سال با کتابخانه انجمن حمایت از کودکان کار همکاری داشتم. به کار پژوهش در زمینه ادبیات کودک و فلسفه با کودکان نیز بسیار علاقه مندم.

از آثار تألیفی که تاکنون در ایران به چاپ رسیده است، می توان کتاب های «درخت سوخته (دفتر نشر فرهنگ اسلامی)»، «لینالولا (دفتر نشر فرهنگ اسلامی)»، «نقاش چهره ها (انتشارات سروش)» اشاره کرد.

از کتاب هایی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد، می توان کتاب «در جستجوی خدا»، «امین ترین دوست»، «قصه مارمولک سبز کوچولو»، «دعای موش کوچولو»، «کلوچه های خدا»، «خداحافظ راکون پیر» و «گربه کوچه ما» را برشمرد.

اگر بخواهم تعداد کتاب و اسامی آنها را بیان کنم، زیاد است اما ناگفته نماند که تعدادی کتاب به زبان فرانسه در کشور لبنان و فرانسه هم به چاپ رسانده ام."
  • زادروز
    1340 ه.ش
  • محل تولد
    فرانسه
  • نام کامل
    Claire Jobert
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 12 فروردین 1394
  • شناسه
    24729
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی