loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کامران پارسی نژاد

نام مستعار پارسی نژاد، کامران شیرازی است. وی در سال 1342 در تهران متولد شد. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی انگلیسی ادامه داده است.
فعالیتهای او شامل: دبیر سرویس روزنامه جوان (بخش ادب و هنر)، تدریس مکاتب ادبی در فرهنگسرای بهمن به مدت 3 سال، نقد رمان اسطوره شناسی، همکاری با صدا و سیما برای جمع آوری بانک اطلاعاتی، همکاری با مجله ادبیات داستانی و همکاری کوتاه مدتی با هیات نظارت بر تألیف کتاب وزارت ارشاد می باشد. او همچنین همکاریهایی با حوزه هنری و پژوهشگاه اندیشه اسلامی داشته است. وی دارای داستان نیمه بلند و چند داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس است.

پارسی نژاد اولین داستانش را در سال 73 با عنوان "نذری" و با موضوع عاشورا، در هفته نامه زن روز به چاپ رساند. بعد از آن داستان کوتاه و کودکانه "غنچه و مادربزرگ" و پس از آن داستان کودکانه دیگری با عنوان "فقط همین یک بار" را در کیهان بچه ها به چاپ رساند. در واقع با این آثار، هم به نوعی وارد دنیای مطبوعات شد و هم، پا به عرصه داستان نویسی گذاشت.

از جمله آثار او عبارتند از: داستان کوتاه "اسب بود و تانک"، "به خانه برمی گردیم"، "نقد و بررسی آثار جمالزاده"،"طرح داستان" (پیرامون ساختار عناصر داستان)، "خورشید در آتش"،"رویای شریف"، مجموعه داستان "روزنه"، "کرمها هم در لجنزار می میرند"، رمان "نیمه نارنج"، "عروس جنوب"، "شوریدگی" زندگینامه داستانی خلبان شهید پرویز ذبیحی،"یک کاروان صد منزل"،"فرصتی برای شیخ"،"شهید مدرس"،"داستان معاصر"،"داستان نویسان معاصر"، "پیرامون جریانهای ادبی غرب" و "پیرامون اندیشه های فلسفی شیخ بهایی".
  • زادروز
    1342
  • محل تولد
    تهران
  • نام کامل
    نام مستعار پارسی نژاد، کامران شیرازی است
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 10 شهریور 1388
  • شناسه
    4218
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط