loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب جمکران

مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه عظیم تشیّع و نماد فرهنگ مهدویت از اواخر دهه 60 به عرضه کتاب و محصولات فرهنگی روی آورد. در همین راستا انتشارات کتاب جمکران، از سال 1373 با هدف نشر و گسترش معارف دینی و مهدوی و خدمت به دلدادگان حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) با عنوان «انتشارات مسجد مقدس جمکران» تأسیس شد.
انتشارات جمکران تا اوایل دهه هشتاد فعالیت جدی نداشت ولی به تدریج، با رشد چشمگیر تیراژ و عنوان، به یکی از انتشارات مطرح در حوزه معارفی تبدیل شد. احیاء تراثی و پاسخگویی به شبهات مهمترین اقدامات انتشارات در دوره اول به شمار می رود.

در اوایل دهه 90، با تغییر مدیریت و سیاست ها و تغییر عنوان به «انتشارات کتاب جمکران» سیر توسعه این مرکز جهش ملموس یافت. تکمیل مسیر گذشته و ورود جدی به حوزه ادبیات داستانی و همچنین کودک و نوجوان از مهمترین تغییر سیاست ها بود.

- انتشارات کتاب جمکران از ابتدا تا کنون بیش از 800 عنوان کتاب (در حوزه‌های مهدویت، معارف اسلامی، داستانی، کودک و نوجوان و… ) منتشر کرده است.
- کسب عنوان «ناشر برگزیده سال 1396 جمهوری اسلامی ایران»، اقبال مراکز فرهنگی و ناشران غیرایرانی و حضور نویسندگان مطرح کشوری و آثار پرتیراژ، همچنین جهش حضور در رسانه ها و انعکاس گسترده آثار کتاب جمکران در صدا و سیما، از دیگر موفقیتهای اخیر انتشارات جمکران است.
- گفتی است آخرین تغییر انتشارات، توسعه به «موسسه پژوهش و نشر» و وسعت اهداف و رسالت هاست که به فضل خداوند متعال در نشر فرهنگ اصیل مهدویت و ارزشهای انقلاب بیش از پیش موفق باشد.
- همکاری و اقبال چشمگیر مراکز بین‌المللی از منشورات کتاب جمکران: اسپانیا، تایلند، لبنان، نیجریه، بحرین، ترکیه، پاکستان و…
- ناشر برگزیده سال 1396 جمهوری اسلامی ایران
- برگزیده جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی
- برگزیده جشنواره کتاب آرایی دینی و … در حال حاضر مجموعه انتشارات کتاب جمکران شامل بخش‌های زیر است:

بازرگانی: تبادلات بازرگانی با مراکز پخش، کتابفروشی‌ها، مراکز فرهنگی و مدیریت هفت فروشگاه اصلی انتشارات (در مسجد مقدس جمکران و ساختمان ناشران)
محتوا: مدیریت تامین محتوای منشورات جمکران (کتب پژوهشی، معارفی، ادبیات داستانی، کودک و نوجوان و…)
تولید: فرایند تبدیل متن خام تا فایل نهایی برای چاپ (بخش صفحه آرایی، گرافیک و…) در این بخش صورت می‌گیرد
مالی و اداری: بخش ثابت سازمان های معاصر
رسانه و بین الملل: روابط عمومی و پل ارتباطی درون و بیرون انتشارات در فضای حقیقی و مجازی
  • نوع انتشارات
    ناشر کتاب های چاپی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 11 آبان 1387
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    یکشنبه 29 مرداد 1402
  • شناسه
    1560
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط