loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسسه نشر و تحقیقات ذکر

موسسه نشر و تحقیقات ذکر سال‌ها پیش از تاسیس و ثبت رسمیش فعالیت خود را از یک کتابخانه‌ی کوچک در مسجد قندی واقع در امیریه تهران آغاز کرد. نخستین بار نام انتشارات ذکر در سال 1360 به‌عنوان یک موسسه انتشاراتی مستقل مطرح شد که 4 سال بعد رسما با هویت یک شرکت حقوقی به ثبت رسید.

آقای حمیدرضا سیدناصری (موسس انتشارات ذکر) وجه‌تسمیه نشر خود را الهام گرفتن از آیه‌ی 55 سوره‌ی ذاریات «و ذکر فان الذکری تنفع المومنین» بیان می‌کند. هدف این موسسه که تا به امروز بیش از 1700 عنوان کتاب چاپ کرده است، انتشار آثار مناسب برای گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان، عمومی و بزرگسال بوده و از موضوعاتی که در آن به فعالیت پرداخته می‌توان به سیاسی، مذهبی، تاریخی، کتاب کار کودک، رنگ‌آمیزی و سرگرمی، علمی، داستان و رمان، کمدی، ترسناک، دایرة‌المعارف و... اشاره کرد.

گفتنی است که بعدها سیاست مجموعه به این سمت‌وسو رفت که کتاب‌های کودک و نوجوان زیر نظر واحد جداگانه‌ای با نام کتاب‌های قاصدک منتشر شود. یکی از کارهای برجسته‌ی این موسسه همکاریش با مرکز امور توانبخشی نابینایان کشور (رودکی) وابسته به بنیاد نیکوکاری ریحانه، برای عرضه‌ی بیش از 116 عنوان کتاب با خط بریل برای استفاده‌ی افراد کم‌بینا و نابینا است.
سری کتاب‌های «حواستو جمع کن» و «مشاهیر علم» از پرفروش‌ترین عناوین موسسه انتشاراتی ذکر است. این مجموعه در 6 دوره‌ی نمایشگاه بین‌اللملی کتاب تهران در سال‌های 68،69،70،73، 78 و 80 ناشر برگزیده انتخاب شد و در اولین نمایشگاه آثار تصویرگران کتاب کودک موفق به اخذ جایزه شده است.
  • نوع انتشارات
    ناشر کتاب های چاپی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 11 آبان 1387
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    یکشنبه 29 مرداد 1402
  • شناسه
    1600
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط