loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» از دیرپاترین مراکز رسمی پژوهشی در قلمرو علوم انسانی مبتنی بر دیدگاه‌های اسلامی به شمار می‌‌رود. پژوهشگاه در گذر چند دهه تلاش و تکاپو، با یاری جستن از دانشوارن فرهیخته حوزوی و دانشگاهی، گام‌هایی بلند، در مسیر تحول علوم انسانی برداشته است.

این مرکز از سال 1361 با نام دفتر همکاری «حوزه و دانشگاه» پایه نهاده شد و بر پایه رهنمودهای امام خمینی «ره» با هدف اجرای مقدماتی طرح «بازسازی علوم انسانی»، پای در راه نهاد و در مسیر بالندگی و تحقق منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و مفاد اسناد بالادستی علمی کشور اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

درحال حاضر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یکی از قطب‌‌های تحول در علوم انسانی برشمرده می‌‌شود و با پیشینه بیش از 35 سال تکاپوی درخشان از رهگذر گسترش قلمرو پژوهشی، آموزشی و ترویجی در اسلامی سازی علوم انسانی به دستاوردهای تابناکی دست یافته است.

از جمله دستاوردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حوزه نشر کتاب می‌توان به انتشار 6 نشریه علمی – پژوهشی و چاپ و نشر بیش از 500 عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی مبتنی بر دیدگاه‌های اسلامی اشاره کرد.
  • نوع انتشارات
    ناشر کتاب های چاپی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 3 اردیبهشت 1388
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    سه‌شنبه 21 شهریور 1402
  • شناسه
    3175
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط