loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دفتر انتشارات اسلامی (وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)

دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با همت جمعی از اعضاء محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با هدایایی از سوی بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی امام خمینی قدس سره الشریف و مدیریت حضرت آیت الله محمدرضا فاکر خراسانی در سال 1358 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرد.

این موسسه مبارکه که به طور کلی از بیت المال تاسیس شده بحمدالله در طی بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی خدمات صادقانه و چشمگیری در عرصه فرهنگ غنی اسلام و به ویژه احیاء ذخائر گرانبهای سلف صالح و نسخ خطی و حجری از استوانه‌ها و پرچمداران مکتب اهل بیت علیهم السلام در زمینه فقه، اصول، تفسیر، حدیث، کلام، عقائد و سایر معارف اسلامی داشته است.
در سال 1388 و پس از رحلت حضرت آیت الله فاکر پس از استعلام ریاست محترم جامعه مدرسین از محضر مبارک مقام معظم رهبری معظم له اختیارات آن را به جامعه مدرسین تفویض نموده و اینچنین مرقوم فرمودند.
«بسمه تعالی ـ با سلام و تحیت خدمت جنابعالی و آقایان محترم و با طلب رحمت و پاداش الهی برای مرحوم حجت الاسلام آقای فاکر موافقت می‌شود که دفتر انتشارات همانطور که مرقوم شده است در اختیار و وابسته به جامعه محترم مدرسین ادام الله برکاتها باشد. 18/12/1388».
اکنون دفتر انتشارات که با نیت خیر خواهانه موسسین محترم آن و دعای خیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی«ره» و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و عنایت ویژه علما و مراجع عظام تقلید بنیان نهاده شده است، تاکنون در زمینه احیاء و نشر فرهنگ غنی تشییع و حوزه‌های علمیه توانسته است بیش از یک هزار جلد کتاب را به جامعه اسلامی در سرتاسر دنیا به دو زبان مهم اسلامی یعنی فارسی و عربی عرضه نماید.
  • نوع انتشارات
    ناشر کتاب های چاپی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 15 بهمن 1388
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    یکشنبه 29 مرداد 1402
  • شناسه
    5645
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط