خبر

    دختران تمدن ساز: معرفی 7 کتاب هدیه روز دختر

    به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر
    به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر با چند کتاب دخترانه آشنا خواهید شد پاتوق کتاب در بسته کتاب《دختران تمدن ساز》برای چالش های فردی و اجتماعی دختران کتاب های کاربردی و داستان های مفیدی را قرار داده است.

    به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر با چند کتاب دخترانه آشنا خواهید شد. پاتوق کتاب در بسته کتاب《دختران تمدن ساز》برای چالش های فردی و اجتماعی دختران کتاب های کاربردی و تجربه نگاری ها و روایت ها و داستان های مفیدی را قرار داده است. با هدیه دادن هر یک از کتاب ها به مناسبت روز دختر و دهه زیبای کرامت، لبخند را به قلب عزیز ترین عضو خانواده‌تان هدیه کنید.

     

    ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها

    24 فروردین ماه ( یکم ذی القعده)، ولادت خواهر امام رضا (ع)، دختر امام کاظم (ع) و بانویی عالمه است. به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به دختران مان پاکی و نور این بانو را بشناسانیم. با کتاب "به سپیدی یک رویا" از زندگی حضرت معصومه (س)، می‌توان راه را برای مسیر زندگی هدفمند و دغدغه مند دختران مان روشن کنیم.

     

    دختران از منظر قرآن و اهل بیت

    دین اسلام زمانی با تفکرات مسموم و سیاه زمان جاهلیت عرب جنگیده است و مقام والایی برا دختران قائل است. خداوند دختران را در قرآن "هدیه الهی" نامیده و برخی سوره هایش را به نام زنانی عفیف و پاک قرار داده است. اهل بیت (علیها السلام) در روایات دختر را همچون "گل ریحانه"، حسنه و نیکی"  و.... یاد کرده اند.

     

    آینده در دست دختران

    یکی از مهم ترین اعضای جامعه دختران هستند. عضوی که مادرانگی را می‌آموزند و با فطرت خود محبت و نشاط و عاطفه را در خانه تکثیر می‌کنند. دختران نه تنها در خانه بلکه در جامعه نیز با حضور پررنگ خود می‌توانند نقش آفرین باشند.  دختران برای ایفای نقش خاص و منحصر به فرد باید با عینک ریز بین و دقیق بانوانه(زنانه) دنیا را ببینند، فکر کنند و با برنامه ریزی و تلاش تغییرات مثبت و تحولاتی را در اجتماع خلق کنند.

    برای ورود دختران نوجوان و جوان در محیط علمی دانشگاه، پاتوق کتاب فردا در بسته پیشنهادی دختران تمدن ساز، مطالعه کتاب "دخترانه های در گوشی"، روایت ها و تجربه های کوتاه و جالب دخترانه را با هدف مهارت افزایی پیشنهاد می‌کند.

     

    دنیای دخترانه و آرمان‌ ها بزرگ

    1. جلودار نهضت انقلاب اسلامی 

    دختران و زنان هدایت اجتماعی را بر عهده دارند و ایجاد عاطفه و اشتیاق را می‌توانند در سطوح مختلف جامعه تقویت کنند. امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی درباره جایگاه اجتماعی و نقش زنان در انقلاب می‌فرمایند:《زنان در انقلاب اسلامی پیشگام و جلودار نهضت بودند و پیشاپیش مردها در صفوف تظاهرات خیابانی علیه نظام طاغوت حرکت کردند.》

     

    2. دختران تمدن ساز

    برای تاثیر گذاری در دنیای امروز باید بدانیم که نقش و وظیفه دختران و زنان بیشتر نباشد کمتر نیست. آیت الله خامنه ای می فرمایند:《من اصبح لا یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم، مخصوص مردان نیست؛ زنان هم باید به امور مسلمانان و جامعه‌ی اسلامی و امور جهان اسلام و همه‌ی مسائلی که در دنیا میگذرد، احساس مسؤولیت کنند و اهتمام نمایند؛ چون وظیفه‌ی اسلامی است.》

    و برای انجام این مسئولیت مهم، الگویی بی مثال را برای شکل گیری هویت شخصیت دختران توصیه کرده اند:《امیدواریم دختران جوان و زنان جامعه‌ی ما در الگوی زینب کبری دقت کنند و هویت و شخصیت خود را در آن ببینند....》

     

    برکت کشورمان به خون شهداست. در بسته کتاب دختران تمدن ساز، این بار کتابی را قرار داده شده که با یک شهید مدافع حرم و خانواده او آشنا شوید. مطالعه کتاب "دخترها بابایی اند" روایتی پر احساس از خانواده شهید مدافع حرم جواد محمدی را به همه دختران عزیز پیشنهاد ‌می‌کنیم. 

     

    3. الگوی سوم زن

    «زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، بمثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود...»

    ما باید دختران مان را با این نگاه الگوی سوم زن تعلیم داده و خوراک فکری درستی در اختیارشان قرار دهیم. تا همواره جلودار نهضت ها و تغییرات مهم و اساسی جامعه اسلامی باشند. 

    خواندن کتاب های "راض بابا" و "من میترا نیستم" روایت زندگی دختران نوجوان ایرانی با آرمان و آرزوهایشان، کتاب "باغ های معلق" با روایت های بانوان سوری از دل محاصره یک شهر را به همه دختران سرزمین‌مان ایران پیشنهاد می‌کنیم.

     

    4. قدمی برای ظهور

    در بسته مطالعاتی  پیشنهادی «دختران تمدن ساز» می‌توانید با کتاب "لالایی برای دختر مرده" وارد تونل تاریخ شوید و به دوران مشروطه نگاهی بیاندازید. روایت تاریخی و تلخ دختران قوچانی را بخوانید. باید همه ما بدانیم که رنجی که کفر و حکومت ظلم بر مردم، خصوصا زنان آورده چقدر جان خراش است. آتش جان سوزاین ظلم بزرگ در طول تاریخ می‌تواند شعله ای شود در قلب زنان و دختران امروز تا تاریخ جدیدی را رقم بزنند برای ظهور.

     

    برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

    ورود یا ثبت‌نام