loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطلع عشق: گزیده رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی به زوجهای جوان

3.5 (2)

ناشر انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب محمدجواد حاج علی اکبری

سخنران سید علی خامنه ای

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1012 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مطلع عشق، مجموعه ای است از پندها و نصایح رهبر معظم انقلاب به زوج های جوانی که توفیق یافته اند پیوند زناشویی خود را با آهنگ کلام ایشان آغاز نمایند. این پندها و نصیحت ها که در پس و پیش خواندن خطبه عقد ایراد شده است آمیخته ای است از حکمت های نظری و عملی که به زبانی ساده و شیرین بیان شده است.

کتاب مطلع عشق، شامل چهار کلام و هفت رهنمود است. کلام ها در واقع ره توشه نظری و رهنمود ها ره توشه عملی، به شمار می روند. در کلام ها، دانستنی هایی ضروری در مورد ازدواج و خانواده مطرح می شود و در رهنمودها ، مهارت های زندگی مشترک و توصیه هایی به زوج های جوان. در این کتاب که بر اساس فرمایشات معظم له در میان حدود 300 خطبه عقد جمع آوری شده است، فرازهای گوناگون سخنان ایشان با عناوین مناسب متمایز گشته است.

به منظور بهره‌مندی همگان از این جاریِ زلال، مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی مصمّم گردید تا نسبت به تدوین و تنظیم، چاپ و انتشارِ سخنان معظم‌لَه در این‌گونه «مراسم» اقدام نماید، که این تصمیم با همّتِ والای حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محمّدجواد حاج‌علی‌اکبری، عملی گردید و اینک آن مجموعه با عنوان «مطلع عشق» به نسل جوان و خواهندگان زندگی بانشاط تقدیم می‌گردد.

... من در یک سخنرانی در سازمان ملل، حدود یک ساعت و اندی راجع به خانواده صحبت کردم. بعد به من اطلاع دادند که تلویزیون های امریکا با اصراری که در سانسور کردن و خراب کردن حرف های ما دارند روی این صحبت ها تکیه کرده و آن را چند بار پخش کرده و تفسیر هم گذاشته اند. فقط به خاطر گفتن یک کلمه درباره خانواده. یعنی پیام متضمن مساله خانواده، امروز برای غرب یک پیامی است مثل آب خنک گوارا چون کمبود آن را احساس می کنند...
.

خانواده سالم، جامعه سالم
اگر در جامعه‌ای خانواده مستحکم شد و زن و شوهر حقوق یکدیگر را رعایت کردند و با هم اخلاق خوش داشته و سازگاری نمودند و با همکاری هم مشکلات را برطرف نموده و فرزندان را تربیت کردند، جامعه‌ای که این‌طور خانواده‌ها را داشته باشد، به صلاح خواهد رسید و نجات پیدا خواهد کرد و اگر مصلحی در جامعه باشد می‌تواند این‌طور جوامع را اصلاح نماید. اگر خانواده‌ای نبود، بزرگترین مصلحین هم بیایند نمی‌توانند جامعه را اصلاح کنند.
.

همدیگر را بهشتی کنید!
خیلی از زن‌ها هستند که شوهرانشان را بهشتی می‌کنند. خیلی از مردها هم هستند که زن‌هایشان را بهشتی می‌کنند. عکس آن هم هست. اگر زن و شوهر این کانون خانوادگی را قدر بدانند و برای آن اهمیّت قائل باشند، زندگی، امن و آسوده خواهد شد و کمال بشری برای زن و شوهر در سایه‌ی ازدواج خوب ممکن خواهد شد.
.
امام(ره) فرمودند: بروید با هم بسازید
من یک وقت خدمت امام رفتم. ایشان می‌خواستند خطبه‌ی عقدی را بخوانند، تا من را دیدند گفتند: شما بیا طرف عقد بشو! ایشان برخلاف ما که طول و تفصیل می‌دهیم و حرف می‌زنیم، عقد را اوّل می‌خواندند، بعد دو سه جمله‌ای کوتاه صحبت می‌کردند. من دیدم ایشان پس از اینکه عقد را خواندند، رویشان را به دختر و پسر کردند و گفتند:
«بروید با هم بسازید.»
من فکر کردم دیدم که ما این همه حرف می‌زنیم، امّا کلام امام(ره) در همین یک جمله «بروید و با هم بسازید» خلاصه می‌شود!
.

سازگاری یعنی چه؟
سازگاری در زندگی، اساسِ بقای زندگی است و همین است که محبّت می‌آفریند. همین است که موجب برکات الهی می‌شود. همین است که دل‌ها را به هم نزدیک کرده و پیوندها را مستحکم می‌کند.
.

اسرار زندگی را محکم نگه‌دارید
زن و شوهر باید راز هم را حفظ کنند، زن نباید راز شوهرش را پیش کسی بازگو کند. مرد هم مثلاً نرود پیش رفقایش در باشگاه یا مثلاً فلان میهمانی و... راز همسرش را بازگو کند، حواستان جمع باشد، اسرارِ هم را محکم نگاه دارید تا زندگی ان‌شاءالله شیرین و مستحکم شود.
.

غمخوار هم باشید
کمک واقعی این است که دو نفر غم‌ها را از دل هم برطرف کنند. هر کسی در دوره‌ی زندگی‌اش، گرفتاری و مشکل و غمی پیدا می‌کند و ممکن است دچار ابهام و تردید بشود. آن دیگری در چنین موقعیتی، باید به کمک همسرش بشتابد و به او کمک کند. غم را از دل او بردارد. او را راهنمایی کند و اشتباه و خطای او را برطرف نماید.
.

ساده‌زیستی و میانه‌روی
زندگیتان را بر پایه‌ی اسراف قرار ندهید، زندگی را ساده قرار دهید. زندگی را آن طوری که خدای متعال می‌پسندد قرار دهید و از طیّبات الهی بهره‌مند شوید برحسب اعتدال و عدالت. هم اعتدال و میانه‌روی و هم عدالت. یعنی ملاحظه‌ی انصاف را بکنید، ببینید دیگران چطوری‌اند. خیلی بین خودتان و دیگران فاصله درست نکنید.
.

مسابقه بدون برنده
اسیر تجمّلات و تشریفات و چشم و همچشمی‌ها نشوید. خودتان را در دام مسابقه‌ی مادی در امر زندگی نیندازید. هیچ‌کس در این مسابقه، خوشبخت و کامیاب نمی‌شود.­­­­­­
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما