loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آینده در قلمرو اسلام

3.5 (4)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده سید قطب

مترجم سید علی خامنه ای

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 126

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آینده در قلمرو اسلام، برگردان کتاب المستقبل لهذالدین نگاشته متفکر جهان اسلام و بزرگ مرد انقلاب شهید سید قطب است.
این کتاب با همه کوچکی حجم، قدمی است بزرگ و مؤثر در راه انجام رسالت تنویر افکار مسلمانان و شناسایی همه جانبه دین اسلام، و افشای توطئه های یهود و نصاری در ناقص جلوه دادن دین اسلام و سطح نگری آن بر زندگی بشریت و طفره رفتن از کنار سیاست دنیا سازی و انسجام و تنظیم مظاهرمادی انسان، و روی هم رفته، بی همسان ترین عندلیبی است که همواره در آستانه شنوایی های مسلمانان نشسته با نواهای خود ایشان را بیدار نگه میدارد.

نویسنده سید قطب کوشیده است در ضمن فصول مختلف این کتاب ابتدا ماهیت دین را آن چنانکه هست معرفی کند و پس از بیان اینکه دین برنامه کامل زندگی است، برداشت های ناقص از دین را به تیغ رد می کشد و پس منظر نکوهیده و زشت جدایی دین از سیاست را به تصویر کشی می گیرد. و همچنان پس از بررسی اجمالی، مبانی کمونیزم را با دقتی درخور تحسین و با سنجشی عمیق و محققانه ثابت نموده است که برنامه هایش همه ناقص اند و برای اداره دنیای آینده ناتوان اند و تنها مکتبی که می تواند قافله گمراه بشریت را بر سرمنزل نجات و کمال برساند و بابرنامه کامل و وسیع خود زندگی انسانها را با حفظ مزایای انسانیت اداره کند، اسلام است.

این اثر درباره تمدن غرب و این که تمدن غرب در حال انزوا شکست است و در آینده اسلام و حکومت خواهد کرد، سخن می گوید. این کتاب با عنوان «آینده در قلمرو اسلام» به قلم سید قطب نوشته شده است و توسط آیت الله سید علی خامنه ای ترجمه شده و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.

آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در مقدمه کتاب آینده در قلمرو اسلام می نویسد:
مولف عالیقدر و بزرگوار کوشیده است در ضمن فصول این کتاب که به وضعی ابتکاری منظم شده اند، ابتدا ماهیت دین را آن چنان که هست، معرفی کند و پس از بیان اینکه دین برنامه زندگی است و شعائر و مظاهر دینی آنگاه ضروری و سودبخش است که نماینده واقعیات و نشان دهنده حقایق باشد، با زبانی شیوا و جهان در اختیار مکتب ما و «آینده در قلمرو اسلام» خواهد بود. کتاب های دیگر این نویسنده متفکر و مجاهد نیز هر کدام قدمی است در راه تدوین مکتب و حربه ای است در برابر آن هایی که اسلام را غیر منطقی و غیر اصولی و بی خاصیت و بی تأثیر می پسندند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما